Los bericht bekijken
Oud 11 september 2009, 13:37   #122
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
het is in de nibiru-cultus van de laatste paar decennia blijkbaar bon ton om de soemeriërs en de babyloniërs te verwarren. ik doe daar zelf liever niet aan mee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
Erh zijn de babyloniërs dan niet de soemeriërs?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
owja de soemeriers waren hun voorganger
QED

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
En zijn er geen beeldschriften gevonden waarin de zon CENTRAAL staat met daar rond planeten? Hoef je daarvoor als wetenschapper af te studeren te concluderen dat dat volk wist dat de zon het middelpunt was?
nee, maar ik vind wel dat je op zijn minst de taal moet bestudeerd hebben voor je dat soort conclusies trekt. ik weet heel zeker dat er ook niet gediplomeerde kenners van oude semitische talen bestaan die het soemerisch en het akkadisch kunnen lezen en interpreteren. zonder kennis van de taal zomaar het soort conclusies trekken waar sytchin (en jij in zijn spoor) mee afkomt lijkt me op zijn minst gezegd een vorm van overinterpretatie.

het is trouwens misschien interessant om te weten dat er een heel strenge regels bestaan wat de afbeelding van de zon betreft. de zon wordt altijd afgebeeld als een kleine schijf met vier stralen rond, ingebed in een grotere schijf. de zogenaamd centrale zon die sytchin op het zegel VA 243 ontdekte is een schijf in een zespuntige ster. dit icoon wordt (volgens deskundigen) wel vaker gebruikt ter aanduiding van een ster, maar nooit ter aanduiding van de zon. hier een commentaar van iemand die, in tegenstelling to sytchin en zijn adepten, wel de taal en de iconografie van de soemeriërs, akkadiërs en babyloniërs bestudeerde.

vrede,

redwasp