Los bericht bekijken
Oud 26 april 2004, 11:54   #8
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_w
Citaat:
Vlaams Blok start actie:
KOOP IN VLAAMS ANTWERPEN

Groot slachtoffer van het lakse veiligheids-, vreemdelingen- en mobiliteitsbeleid in onze stad is de kleine middenstand. De winkelstraten in Antwerpen-Noord, in Borgerhout, op 't Kiel, in Hoboken, in Berchem hebben al jaren te kampen met toenemende problemen van uiteenlopende aard. Door de wijzigende samenstelling van de bevolking in sommige Antwerpse wijken - steeds minder Antwerpenaren, steeds meer vreemdelingen, illegalen, asielzoekers - hebben vele winkeliers af te rekenen met een verminderde omzet en een slinkend cliënteel. Door de toenemende criminaliteit blijft enerzijds cliënteel weg en moeten de middenstanders anderzijds steeds meer investeren in veiligheids- en alarminstallaties.

Met de actie "Koop in Vlaams Antwerpen" wil het Vlaams Blok de kleine middenstanders en winkeliers uit de getto-, risico- en achtergestelde wijken een hart onder de riem steken. Het Vlaams Blok denkt dan in de eerste plaats aan Antwerpen-Noord, Borgerhout, 't Kiel, Berchem, Hoboken, Merksem en Deurne, maar ook winkelstraten uit andere buurten kunnen in aanmerking komen. Met de actie wil het Vlaams Blok de Antwerpenaren aanmoedigen om zoveel mogelijk aankopen te doen bij winkeliers die het Vlaams karakter van onze stad versterken. De middenstand in achtergestelde buurten heeft het al moeilijk genoeg en verdient daarom dat de Antwerpse bevolking er solidair mee is.

Het Vlaams Blok zal stickers en pamfletten verspreiden met de boodschap "Koop in Vlaams Antwerpen/Borgerhout/Berchem/Hoboken/...". Het Vlaams Blok wil met de actie in tweede instantie ook het Vlaams karakter van de achtergestelde wijken onderstrepen. Deze wijken kunnen opnieuw heroverd worden als er maar voldoende inspanningen gedaan worden om het Vlaams karakter van die wijken te versterken. Winkeliers die onze taal spreken, die hun publiciteit in het Nederlands voeren, die teksten op de uitstalramen van hun winkels in het Nederlands opstellen, die het Vlaams karakter van onze wijken respecteren, verdienen onze steun en moeten aangemoedigd worden. Dit kan het best door hen ook daadwerkelijk de penning te gunnen.
Gratis zelfklevers te bekomen door een bericht te sturen naar [email protected].
Nergens kan ik afleiden als zou er gediscrimineerd worden op huidskleur. WEL op taalgebruik. En wat is daar mis mee? Een winkelstraat waar ik maar 20% van de opschriften kan lezen kom ik niet, simpel!

Of wacht, ik moet misschien Arabisch leren om mijn boodschappen te kunnen doen?

Nee jong, jullie beginnen de argumenten TEGEN het Vlaams Blok verder en verder te halen. Het wordt serieus lachwekkend !

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline