Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience
Nee, kan ik niet opmerken, gelieve mij voor te lichten met enkele uitspraken op juridisch vlak.
Ik wijs erop dat het EHRM in het verleden behoorlijk spectaculaire uitspraken heeft gedaan, voornamelijk gericht tegen westerse mogendheden. Als je die niet gelezen/bestudeerd hebt, raakt je opmerking al kant noch wal.
|
Je kan misschien al eens beginnen bij Human Rights Watch, die hebben daar al geregeld kritiek op gegeven.
Om een voorbeeld te geven dat HRW ook gebruikt: het Hof oordeelde dat de inbeslagname van een film in Oostenrijk met als opgegeven reden dat de film in kwestie "kwetsend" zou kunnen zijn voor leden van het christelijke geloof geen schending van de vrijheid van meningsuiting was en voegde er zelfs aan toe dat het "respect voor de religieuze gevoelens van gelovigen" beschermd moet worden (wat nogal sterk lijkt op de redenering van de moslimlanden die via de VN het "beledigen" van de islam strafbaar willen stellen). En dat is maar één voorbeeld van het verschil in behandeling tussen het christendom en andere religies door het Hof voor de Rechten van de Mens, dat vermoedelijk mede veroorzaakt wordt doordat aartsconservatieve christenen lichtelijk oververtegenwoordigd zijn in haar lidmaatschap. 
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Laatst gewijzigd door Geert C : 12 september 2009 om 12:35.
|