Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Alice, de raad van het GO heeft een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekens ingesteld om de athenea in Antwerpen uit de nood te helpen.
Moet de raad enkel rekening houden met Antwerpen?
Een verbod dat mogelijk meer problemen veroorzaakt dan ze oplost.
Een verbod dat een roep voor een eigen Moslim-school groter maakt.
Is het dat wat we willen? Aparte scholen voor Moslims. Bestrijden we zo de fanatieke minderheid? Helpen we zo de moslim-vrouwen een daadwerkelijke vrije keuze te maken om al dan niet een hoofddoek te dragen?
|
Dat denk ik niet gezien de meerderheid van Antwerpse scholen de hoofddoek al verbood ligt het probleem breder dan de Athena's en trouwens ook in Brussel en bijvoorbeeld Mechelen waar ook veel fanatici wonen,die islam boven de wet stellen! Het is een veel breder probleem dan een hoofddoek discussie, dat probeer ik juist duidelijk te maken.
Wanneer die groep fanatici zichzelf niet in de maatregel kan vindne, moeten wij niet om te vermijden dat anders moslimscholen ontstaan toegeven, die keuze is dan het gevolg van de beslissing geen school te kunnen lopen zonder hoofddoek, niet omdat meisjes niet welkom zijn maar zijn wijsgemaakt dat zij gene beperkingen mogen accepteren omdat dit afbreuk zou doen aan hun geloof, dat is een conflicthouding binnen de samenleving en de beslissing tot segregatie de verantwoordelijkheid van moslims zelf; Die keuze zullen we moeten accepteren als gevolg van hun duidelijk standpunt zich niet te willen schikken in een samenleving die islam niet centraal stelt, maar pluralisme en scheiding kerk en staat;religie wordt dus misbruikt om de toekomst van die meisjes te hypothekeren, want ook op de arbeidsmarkt ben je beperkt als je stelt dat de hoofddoek moet, omdat je anders je identiteit kwijt bent.
Daat stopt het trouwens niet mee zo leerde me ervering, na deze eis volgen anderen tot de omgeving zich anapast aan wat Allah oplegt, dat is een dictatuur die je niet wegkrijgt met een babbel en ik kan het weten aangezien ik ook net zoals die directie met die fanatici te maken kreeg, en met inbraak, bedreigingen en agressie!
Wanneer zij kiezen voor segregatie moeten we dit accepteren, hopelijk denken ouders na voor ze daarmee de toekomst van hun dochters hypothekeren, lang niet iedere moslim denkt zo en er zullen er ook zijn die niet voor Islamitische scholen kiezen hoor.
Dat is dus niet onze verantwoordelijkheid, zwichten voor dit drukkingsmiddel haalt niets uit, en die scholen waren er toch gekomen, die plannen bestaan allang omdat ook gemeenschappelijk sporten, schoolreisjes, douchen zonder kledij,biologielessen ter discussie staan, nu komt die beslissing sneller omdat de slachtofferrol misbruikt wordt.
Een gedeelte van de moslims zal hiervoor kiezen en anderen niet, dat recht hebben ze maar is eigen verantwoordelijkheid, niet die van een samenleving die iedere leerling welkom heet, maar wel van iedereen hetzelfde respect verwacht voor algemene regels.