Los bericht bekijken
Oud 26 april 2004, 14:42   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De media en de 'traditionele' politiekers minimalizeren het arrest en doen ze af als gwoon een juiste oordeel van een eerlijke rechter vervolgens een correcte rechtspraak. Vlak na het arrest hebben ze een paar berichtjes en commentaartjes gegeven en zijn teruggegaan naar de orde van de dag. Nu doen ze weer alsof er niets aan de hand is. Men praat in het nieuws over koetjes en kalfjes, de politiekers worden geïnterviewd over de uitbreiding van Europa en andere algemene zaken, maar over het Vlaams Blok arrest geen woord meer, laat staan dat er nog en Vlaams Blokker aan het woord komt. Al gebeurde dat laatste nooit echt indrukwekkend veel.

Ondertussen is de woede van veel Vlamingen groot omdat de Vlaming zich niet goed voelt bij dat soort truukjes om de vrije meningsuiting aan banden te leggen. Mijn ondervinding is dat Het Vlaams Blok arrest van de Gentse rechter heel het week-end en nog vandaag het belangrijkste gespreksonderwerp is, waar ik ook kom.

Ook de politieke fora, waaronder politics.be zijn overspoeld met topics en berichten over bijna niets anders dan het arrest. Zelfs een 'eigen forum' in parralel te openen helpt niet, ook op binnenlandse politiek blijven de topics over nagenoeg niets anders te gaan.

Het wordt tijd dat de traditionele politiekers eens elders dan naar hun eigen navels keken, en naar anderen dan zichzelf luisterden.

De storm is pas opgestaan, en komt met de dag dichterbij. Ik hou mijn hart vast.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
laat staan dat er nog en Vlaams Blokker aan het woord komt.
Deze weekend zag ik toch Philip D. en de partijvoorzitter VanHecke op 't scherm, elk in een praatprogramma...
filosoof is offline