Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Zoals ik het nu zie is dit het zoveelste electoraal cadeau van het VB, en eentje zoals nooit tevoren. Voeg daarbij het feit dat deze regering van migrantenstemrecht een prioritair punt gemaakt heeft terwijl men economisch alles maar liet aanmodderen, nog wat andere voorbeelden van anti-politiek en steeds maar dezelfde vingerwijzing naar het VB als grote boeman. Onbewust gaat die vingerwijzing ook in de richting van "dat is de partij op wie je moet stemmen als je met on niet akkoord bent".
|
Beste Herman,
Uw laatste zin hier is veelzeggend. De regeringspartijen stellen het zo voor, en ik vind dat verkeerd. En het blok neemt maar al te graag de rol aan van de partij op wie je stemt als je niet akkoord bent. De partij van de anti-politiek. En dat betreur ik zo... Ik vind dat de kiezer de partijen moet beoordelen op basis van programmapunten. Op basis van HUN alternatief om de belangrijke problemen (economie, tewerkstelling, armoede, vergrijzing,...) op te lossen. Waarom doen we dat niet? We lopen het risico om weer een soort van
'dioxineverkiezingen' te krijgen op 13 juni, waar de verkiezingsuitslag zal bepaald worden door één -voor mij minder belangrijk- ding. En zeg nu zelf, we moeten hieruit leren hé, want de meesten betreurden achteraf zwaar wat de dioxinecrisis met de verkiezingen had gedaan.
Wat denkt u hiervan?
On topic: Poetin weet dit niet eens, laat staan dat hij de tijd zou maken om er een brief over te schrijven.