Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Wat is er mis met aparte katholieke scholen, aparte joodse scholen, en met aparte moslimscholen.
|
Veel.
Niet alleen heb ik ernstige problemen met die levensbeschouwingen zelf, ik betwijfel ook zeer sterk dat gescheiden scholen bevorderlijke zijn voor het leren omgaan met andersdenkenden.
Daar komt nog eens bij dat ik mij afvraag waar de grens ligt. Wanneer gaan we de eerste eisen horen i.v.m. aparte scholen voor voodoo-gelovigen en scientology leden?
Wat als een religie haar leden verbied om naar school te gaan?
Citaat:
Is er twijfel dat de voorgeschreven brainwashing wel volledig wordt doorgevoerd ?
|
Ik weet niet waar je het over hebt.
Citaat:
Alles hangt ervan af wat de kwaliteit van de studenten gaat zijn, die ze afleveren.
|
Los van het feit dat ik het niet zo zou verwoorden, het klinkt een beetje alsof kinderen consumptieartikelen zijn, ga ik hiermee akkoord. Dat is dan ook de reden waarom ik geen voorstander ben van een n aantal verschillende onderwijsnetten die zich toch aan dezelfde eindtermen moeten houden.
Dan lijkt het mij efficiënter om 1 onderwijsnet te behouden waar alle levensbeschouwingen worden aangeboden. Levensbeschouwelijke vakken gewoonweg afschaffen lijkt mij ook nog te doen.
Citaat:
En van degeen die uit de katholieke en de joodse scholen kwamen, kan ik toch niet zeggen dat ze moeten onderdoen voor deze die uit het gemeenschapsonderwijs kwamen.
|
Natuurlijk niet, de instituten waar hun leerkrachten worden opgeleid, doen dit aan de hand van algemeen afgesproken maatstaven. De scholen waarin zij lesgeven hanteren allemaal dezelfde eindtermen voor hun leerlingen.
Normaal gezien zou elke school studenten moeten "afleveren" die allen een gelijk niveau halen.
Dat is nog een reden waarom die aparte netten in mijn ogen nutteloos zijn.
Citaat:
Twijfel dat de kwaliteit van degenen die uit de moslimscholen gaan komen, niet gaan voldoen ?
|
Ik twijfel aan de kwaliteiten van al onze scholen.