Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Als er uitzonderingen op de wet zijn met een redelijke verantwoording, en die gelden ook weer voor iedereen. Dan is iedereen nog altijd gelijk voor de wet.
De uitzondering voor medische redenen, vind je dat ook niet kunnen?
Maak je geen illusies, ook in België zijn er nonnen die een kap dragen. Vorige week nog met één op de trein gezeten.
Het is inderdaad niet bewezen dat een van de religies "steek houdt"; maar het tegendeel kan je ook niet bewijzen.
Of ze een toelage moeten/mogen krijgen is een andere discussie. Ik vind ook dat geen enkele religie een toelage moet krijgen van de staat; maar die toelage stelt de overheid wel in de mogelijkheid om de instituten; die het geloof regelen; te controleren.
Anderzijds vind ik dat een "niet-commerciële bezigheid" mag gesubsidieerd worden. Net zoals yoga, dansles,....
|
Medische redenen, welke zouden dat dan moeten zijn, kaalheid door kanker of zoiets? Daarvoor wordt er dan wel gebruik gemaakt van een pruik. Kan je de vraag stellen, is een pruik al dan niet een hoofddeksel, maar goed.
Die kapnon waarmee gij op de trein hebt gezeten zal meer dan waarschijnlijk niet van een orde van hier afkomstig geweest zijn. Louter toeval als je er zo een hebt ontmoet. In Rome loopt het er vol van maar dat wil nog niet zeggen dat ze in Rome thuis horen.
Inderdaad kunnen sommige uitzonderingen op een wet zijn toegestaan maar dat volgens het gelijkheidbeginsel moet dan ook weer iedereen kunnen deel uit maken van die uitzonderingsmogelijkheid. Bvb. Ik en gij mogen geen revolver dragen tenzij dat ge ook bij de politie gaat werken of er een vergunning voor aanvraagt.
Dit is heel wat anders dan die vod dragen. Ik kan niet EN het recht behouden mijn eigen geloof te hebben EN het recht hebben een hoofddeksel te dragen op de pasfoto.