Discussie: De grote 9/11 topic
Los bericht bekijken
Oud 13 september 2009, 15:16   #11908
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik probeer eigenlijk afscheid te nemen van deze website uit teleurstelling over de moderatie omwille van gebrek aan respect voor het principe van vrije meningsuiting, maar dit wil ik niet aan deze draad voorbij laten gaan. Mijn respect voor realist, middenoosten kenner, en journalist Escobar. Nu uit ook Escobar twijfels over 9/11. Hij stelt 50 vragen.

http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/KI11Ak02.html
Heel interessant, op serieuze sites (Engelse en Duitse) heb ik meestal 40 vragen gelezen, hier zelfs 50...

Ook op http://zero911movie.com/site/ staan rake dingen (+ 14´ filmtrailer)
En op http://www.911blogger.com/node/14103
vond ik iets opmerkelijks :
Citaat:
Some of the highlights for me were the interviews with an FAA-air controller who explained how the hijacking procedures were changed on 1st June 2001, slowing down response, only to be changed back on 12th September 2001.
Nu weet ik waarom er 18 minuten tussen kaping en melding aan Neads lagen...
Citaat:
8:20: The Federal Aviation Administration's Boston Center flight controllers decide that Flight 11 has probably been hijacked.

8:37:52: Boston Center control notifies NEADS (Northeast Air Defense Sector), the northeast sector of NORAD, of the hijacking of Flight 11, the first notification received by the military at any level that American 11 had been hijacked. The controller requests military help to intercept the jetliner.
http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_timeline#9:00_AM
klopt die timeline ?

Citaat:
Standard emergency hijacking procedures dictate that the Federal Aviation Administration (FAA), upon becoming aware that a plane has been hijacked, must immediately notify North American Aerospace Defense Command (NORAD) who have fighters and pilots on alert ready to "scramble" and fly to the plane's location to assess the situation.

http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._mi...NORAD_timeline
2 verschillende procedures ? Een "slow down" vanaf 1 juni 2001 tot 12 sept 01, en een "standard immediately" ?

Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2009 om 15:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden