Los bericht bekijken
Oud 13 september 2009, 16:11   #394
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Toch faalt men erg vind ik.

Uiteraard kan men in België verbieden wat men wil, daar is feitelijk niets mee thuis gehaald vind ik.

Het eigenlijke probleem is ook niet zozeer die hoofddoek, maar het feit dat men maar niet kan leren samenleven. Dat extreem rechts en mensen met een rechts gedachtegoed niet meer dan het gevoel van "we zijn aan het winnen" hebben is duidelijk (let op -> rechts, ik wilde niet uitwijden over links). Uiteindelijk is er niet veel meer bereikt dan een grote discussie tussen vele groepen mensen. Het is niet enkel "moslim" vs "niet moslim". Er zijn heel veel niet moslims welke tegengekant zijn tegen dat verbod alsook vele moslims die al dit protest er te veel aan vinden.

Ik kan u garanderen dat men hiermee vooral de extremisten langs beide kanten een grote hand heeft geholpen. Moslimscholen en een sterke polarisatie zullen vooral het resultaat zijn van deze onderneming. En wat zal daaruit vloeien? Verbod op moslimscholen? verbod op de Islam in het algemeen? Dan vrees ik voor meer...als je zag wat gebeurde na die idiote cartoons (wat ik absoluut niet goedkeur), dan vrees ik dat met onze huidige regeringsleiders, welke idd niet meer dan apen in maatpak zijn, er enorme misstappen zullen worden genomen. En dan denk ik bvb aan wat onze goede ministers telkenmale voor elkaar krijgen (zie uitspraken mbt Afrika, Nederland, VS) en de reacties erop.

dit loopt mis, kan ik nu al garanderen. De minder sociaal en intellectueel begaafden uit onze maatschappij juichen mss nu...maar er zijn er vele welke de toekomst met trieste ogen aanzien.

dank u mensen.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 13 september 2009 om 16:27.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden