Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Waarom blijf je homoseksualiteit toch vergelijken met handicaps?
Homoseksualiteit is helemaal geen handicap of mankement. Je kan alles doen wat andere mensen zonder handicap ook kunnen. Dove mensen kunnen bijv. niet horen. Dat is duidelijk een mankement. Kleurenblinde mensen kunnen bepaalde kleuren niet onderscheiden. Ook heel duidelijk een mankement.
Als homoseksueel kan je echter alles doen wat een hetero ook kan. Je kan je zelfs voortplanten (tenzij je natuurlijk een onvruchtbare homoseksueel bent). Alleen kiezen veel homo's ervoor hun relatie te baseren op liefde en aantrekking en niet op vruchtbaarheid. Ze zijn evenwel prima in staat hun relatie te baseren op vruchtbaarheid, en dus een partner te kiezen waarmee ze kinderen kunnen hebben. Ook hetero's denken zo hoor. Ik ken alvast 1 persoon die haar partner verlaten heeft omdat die onvruchtbaar was. Ze heeft nu kinderen met een man waarvan ze toegeeft dat ze die eigenlijk minder graag ziet dan haar eerdere partner, maar het krijgen van kinderen had voor haar prioriteit. Hoe je je relatie invult en welke prioriteiten je stelt bij je partnerkeuze is een existentiële kwestie en heeft niks te maken met "mankementen".
Iedereen moet prioriteiten stellen als het draait om het kiezen van een partner. Geen enkele partner is immers perfect, geen enkele partner kan aan al je behoeften tegemoet komen.
Doofheid en kleurenblindheid is een mankement in die zin dat wat je ook kiest, de afwijking er altijd zal zijn. Je kan niet zeggen: "ik vind horen toch wel prioritair, dus ik ga keuze X kiezen, ook al moet ik daar dan nadeel Y bij nemen".
|
Je kan als homoseksueeel je niet voortplanten binnen je relatie met elkaar.
Is dat erg? Neen!
Is dat afwijkend van de norm? Ja.
De meeste koppels kunnen zich wel voortplanten binnen hun relatie met elkaar.
Zijn ze daarom iets meer dan homoseksuelen? Neen.
Alle mensen zijn gelijkwaardig.
Paulus.