Los bericht bekijken
Oud 14 september 2009, 13:51   #26
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik leef heel bewust met het feit dat mijn verwarming altijd opstaat, ik zelfs geen T-shirt aanheb, er twee �* drie computers en tv's de hele dag opstaan en al de rest in stand-by, en lichten overal. Omdat ik dat aangenaam vind en ik in mijn huis doe wat ik wil.
Je kan je "heropvoeding" steken waar ik denk.
Verspilling is altijd dom.

Bedankt voor je reactie. Meestal zijn het mensen die het door gebrek aan kennis zo’n levensstijl hanteren en / of ze staan er gewoon niet bij stil. Voor mensen die de sixties hebben meegemaakt ( u bent er allicht één van ), waarin het allemaal niet op kon en er op niets diende gelet te worden, is dit meestal nogal moeilijk te vatten.
Vandaar aldus het belang om tijdens de opleiding mensen hieromtrent te informeren (wat ik reeds eerder aanhaalde). Dit “informeren” zal bij een groot deel van de bevolking zijn vruchten afwerpen en een gedragswijzing teweeg brengen. Voor de hardleerse groep waarbij dit niet werkt, is er een andere ( overigens bijzonder efficiënte ) methode … leest u vooral rustig verder.

U bent eigelijk het perfecte voorbeeld waarom een systeem van intelligente taksen zo onontbeerlijk is in onze maatschappij. Centjes tellen kan namelijk iedereen, van de slimste tot den domste. Nu interesseert het u namelijk niet, maar wanneer het u geld zal gaan kosten zal u het wel opeens gaan interesseren zodat zelfs u uw gedrag zal aanpassen - weliswaar om de verkeerde redenen, maar het resultaat is hetzelfde en het is uiteindelijk het resultaat dat telt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gelukkig sterven uw soort mensen spoedig uit.
Dat is heus niet nodig hoor, gewoon geld uit hun zakken kloppen ( taksen ) volstaat om ervoor te zorgen dat zelfs zij hun gedrag aanpassen, jawel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Toch niet. Ik heb mijn levenswijze aan mijn kinderen doorgegeven, en die het nu aan hun kinderen doorgeven.
Wederom een perfecte illustratie waarom het zo belangrijk is dat dit in de opleiding voorzien wordt. U kan uw kinderen wel verkeerd opvoeden, maar dat kan gecorrigeerd worden in hun opleiding zodat ook zij op hun beurt de “gecorrigeerde” levensstijl kunnen doorgeven aan hun kinderen. Kinderen van marginalen, drugsverslaafde ouders vb … moeten tenslotte ook uiteindelijk ook door iemand anders opgevoed worden en elders de mosterd halen.

Btw hebt u toevallig Rechten gestudeerd?

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 september 2009 om 13:53.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden