Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Ik "slijt" mijn dagen met o.a. Nederlands te doceren op een Vlaamse universiteit. Djimi, die mijn gat likt volgens jou, "slijt" zijn dagen ook met lesgeven. Wat is jouw maatschappelijke bijdrage, behalve mensen uitschelden?
|
En daar gaan we weer. Heb ik gevraagd naar je maatschappelijke bijdrage? Mijn maatschappelijke bijdrage gaat je weinig tot niet aan, en heeft weinig tot niets met deze discussie te maken.
Denk jij maar dat ik een onderdrukt huisvrouwtje ben die dagelijks door haar man wordt verkracht.
Citaat:
Jaja, we weten het nu al wel, jij bent de koningin van het Nederlands en alle anderen (toch diegenen die het niet onvoorwaardelijk met je eens zijn) zijn zielige, marginale, lageklassenracisten. Ken je ook een ander riedeltje?
|
Het is eerder omgekeerd. De zielige, marginale, lageklassenracisten zijn vaak mensen die het Nederlands niet beheersen.
Citaat:
Jij was diegene die dingen las die er niet stonden. Jij was diegene die dacht te lezen dat ik die ouders niet geloofde omdat ze niet blank waren. Dus stop maar met je pretentieuze geblaf over 'kennis van het Nederlands'.
|
Jouw hele mening in dit debat is gebaseerd op de verschillen in huidskleur tussen beide groepen. Dus misschien moet jij stoppen met je ontkennend geblaf?
Citaat:
Trouwens, je had het in die quotes twee keer over het feit dat het een eenzijdige beslissing was. Natuurlijk ging dat wel over de discussie die al dan niet heeft plaatsgevonden. Het gaat daarnaast ook over de gebrekkige communicatie (en daarin heb je gelijk), maar je veronderstelt eveneens dat de beslissing eenzijdig genomen is.
|
Ik had het over de manier waarop de beslissing is gecommuniceerd naar de leerlingen toe.
Citaat:
Ja, want jij kent mijn studenten, hun resultaten, de onderzoeken waaraan ik meewerk ... Jij weet en kunt natuurlijk alles. Alleen een cursus menselijke interactie zou je deugd doen.
|
Ik was eigenlijk net aan het denken dat jij, waarschijnlijk mede door je beroep, weinig tot geen interactie hebt met die meiden. Misschien moet je dat eens proberen, je zal zien, automatisch leer je ook nuanceren. Misschien dat je leert om een allochtone vrouw niet onmiddellijk te klasseren als 'mishandeld door partner'. Gewoon een tip.