Onrustwekkend nieuws stond deze morgen in de krant te lezen. Rusthuizen trekken steeds meer hun prijzen de hoogte in. Een jammerlijke verandering waarover ik enige tijd geleden met Superstaaf een discussie over had. Oudjes worden gedumpt en met hun spaarcentjes die ze wilden doorgeven aan kinderen en kleinkinderen wordt hun verblijf betaald. Met een beetje geluk (

) krijgen ze toch nog iets van bomma.
Helaas, voor deze harteloze afstammelingen van die goede oude bomma, de geld voor rusthuizen worden alarmerend hoog. Zo stond te lezen dat de voorbije tien jaar de prijzen met een 30% gestegen zijn. Ongehoord als je weet dat de pensioenen met veel minder omhoog zijn gegaan. Maar liefst een verschil van zo'n 13%.
Volgens mij is er iets ongehoords aan het gebeuren. Het respect voor ouderen en ouders is aan het verminderen. Die afname is duidelijk merkbaar oa door de opnames (dumpingen) in rusthuizen. Ik veroordeel niet elke man/vrouw die iemand van de oudjes naar een rusthuis brengt, zeker niet. Soms is dit een noodzakelijk kwaad. Maar helaas, meer en meer is het uit pure gemakszucht. Gij zult uw vader en moeder eren. Je moet niet christelijk aangelegd zijn om deze waarde toch hoog in het vaandel te dragen!
Het kan toch niet zijn dat een man van 70 moet beginnen sparen van zijn pensioen om een zekerheid te hebben moest hij eventueel naar een rusthuis moeten. in elk geval zal mijn moeder en vader nooit aan hun lot worden overgelaten die waarden zal ik overdragen op mijn eigen kinderen. Hopelijk wordt deze vreselijke tendens een halt toegeroepen.