Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Biodiesel is het grootste bedrog wat er bestaat.
Ik heb het eens getest op een simpele turbodiesel 90 PK Mazda 323 bj 2000.
Langs de Duitse snelweg op weg naar Z-Oostenrijk tankte ik eens 7%-biodiesel, ik dacht dat mijn oude diesel dat wel zou verteren...
Ipv met een verbruik van 6-6,5 liter/100km kwam ik aan 7,5-8l/100 km even vlot gereden... ook na 1/4 tank goede diesel bijtanken hielp niet veel, het verbruik bleef ca 15% hoger als normaal.
Ik heb dan maar zo´n duur goedje gekocht voor bij te kippen in de dieseltank om de injectoren te reinigen van die plakkerige smurrie... na nog eens een tank leeggereden te hebben was het verbruik weer normaal, heeft me dat extra geld en extra vervuiling gekost.
Btw iemand Canvas-Terzake om 8.00 hr gevolgd ?
Een benzine-Mercedes 350SL 245 pk, die - door Hogeschool Antwerpen gemeten - 100 maal minder NOx en ultrafijne roetdeeltjes uitstootte als een Ford Fiesta diesel 90 pk (= groene wagen fiscaal bevoordeelt...  ) , dieselwereldrecordland België wordt dan toch langzaam wakker, of is het alweer een overwaaiende vlaag naar de politiek ?
En volgens het nieuwsanker ben ik nu een expert...  
|
ik vond die spreker jammergenoeg niet vlot genoeg, hij kreeg de oplossing taxeren niet over de mond...
Feitelijk is het echt wel een kwestie van de taksen gelijk te leggen. OF in het geval van diesel en benzine, evenveel taxeren en een CO2-BTW, eentje erbijploffen voor de vrachtwagen, zodat hij verrekend kan worden naar export toe, zodat onze heilige transitfunctie niet crasht..
Hij heeft dus ook niet uitgelegd dat die fijnpartikel filters slechter zijn. Dat die fijne deeltjes dus dieper in de longen dringen.
Die dokter kreeg het woord 2 jaar minder leven uit zijn mond, dat was een story met plakfaktor.
Had ik daar gezeten, dan was de oplossing electir-hybrid city...drive over gans de benelux... En Antwerpen als productiecentrum voor de Volta platform waar alle fabrikanten dan modellen mee kunnen maken.