Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Idd, GM-Antwerpen zou wel eens kunnen "overleven" (wel minder personeel) door de productie van een electro-auto te krijgen, in elk geval ligt Antwerpen redelijk centraal in een gebied waar zeker kleine electro-auto´s zouden verkocht kunnen worden. Vlaanderen - Randstad - Roergebied.
Opel heeft toch ene gepland voor 2010 ?
Of de Opel Ampera, tot 60 km electrisch, en indien nodig 500 km met benzine-hulpje
En de Belgische media:
|
ik denk als belgie dat wil dan moet ze echt GROF het KADER maken voor zo'n wagen. Dus echt wel bvb alle hoofdsteden alleen maar toegankelijk voor hybriden... of anders een citytaks van 10euro aan uw been.
Alle pendelaars gaan automatisch hybrid gaan tuffen...
Binnen dat kader schep je natuurlijk een markt van 3miljoen wagens, of die fabriek zal niet snel genoeg kunnen leveren...
Natuurlijk Belgie beloof altijd vanalles aan de privé, en doet dikwijls niet teveel. Typisch bvb de biodiesel story, als het water aan de lippen staat beginnen ze er eens aan... Natuurlijk de ene maatregel kost geld en de andere brengt op. Mij dunkt dat een city taks zodanige cashcow kan zijn, dat elke regering die als 'heilzame' begrotingsoplossing zal zien..
Dus ja ik zie die citytaks er bijvoorbeeld sneller komen dan de oplossing om ze ontwijken met een hybrid dus.
maar het gevolg zou zijn inderdaad dat vlamingen massaal zouden pendelen met de trein ipv met de auto, en massaal gaan overschakelen op hybriden zo snel als ze kunnen leveren...