Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture
Aangezien ik voor 100% in bezit ben van mijn eigen lichaam, beschik ik ook over hetgeen erin zit. Als morgen blijkt dat er een beschermde vogelsoort in mijn lichaam zit, heb ik ook het recht die eruit te gooien ondanks dat ik deze volgens de wet niet mag doden.
Idem voor vrouwen, ze zijn baas over eigen lichaam en dus ook hetgeen er zich in bevindt. Ze hebben misschien niet het recht om hun baby te vermoorden maar wel om het eruit te gooien, maar spijtig genoeg gaan deze 2 samen. Denk er nog bij dat een zwangerschap wel degelijk nadelen meebrengt voor de betrokken vrouw: fysische en psychische ongemakken, een maand of meer werkonbekwaam, dikke buik,...
Ik zie dus niet in waarom die kleine het recht zou hebben om in de baarmoeder te blijven zitten aangezien de baarmoeder weldegelijk onderdeel is van de vrouw haar lichaam. Dus als zij geen kleine in haar baarmoeder wilt dan zal de kleine het daar moeten aftrappen ofdat em da nu overleeft of niet.
Een persoon krijgt ook maar rechten en plichten van bij de geboorte en niet ervoor.
|
Ik denk niet dat de ongemakken die een vrouw bij een zwangerschap ondervindt opwegen tegen het dodelijk leed van aan stukken te worden gereten van het kind.
Ik ben het er ook niet mee eens dat de vrouw vrij mag beslissen over het nieuwe leven dat in haar groeit. Het is niet omdat zij het niet wil, dat anderen het niet zouden willen en ik ben sowieso tegen het doden van mensen.
Als wij niet willen dat anderen gaan oordelen over ons bestaansrecht, dan moeten wij ook niet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders.
Paulus.