Los bericht bekijken
Oud 26 april 2004, 21:03   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Stel: de uitspraak van het Hof van Beroep te Gent wordt bevestigd door Cassatie.

Dan: is het Vlaams Blok vanaf dat moment juridisch gezien uitgeroepen tot een racistische partij. De Blok-kopstukken kunnen (of gaan ?) hun poitieke rechten verliezen.

Mijn vraag: zijn dan ook alle leden van het Vlaams Blok stante pede veroordeeld als zijnde racisten? Geeft dit een legitieme (!) reden aan allerhande organisaties (Vakbond, scholen, ...) om alle Vlaams Blok leden zonder onderscheid aan de deur te zetten, met andere woorden een Berufsverbot (waar Dirk Sterckx in verdekte bewoordingen op aanstuurden in DeZevendeDag)?
Nee, dat zeg ik zelf ook niet. Maar sinds 21 april kunnen ze niet meer ontkennen dat ze hand- en spandiensten leveren aan een racistische partij. Dat laat ik dan voor hun verantwoordelijkheid. Ik ben tegen een beroepsverbod voor VB-leden, in de particuliere sector. Maar ik vind wel dat ze niet in aanmerking komen voor een baan bij de overheid. Daar moet men maar de nodige konsekwenties uit trekken.

Als een professor aan de Universiteit zich zo nodig wil outen als Vlaams Blokker, moet hij daar maar zelf de gevolgen van dragen, maar het is toch duidelijk dat je zo iemand geen opvoedkundige taken kan laten uitoefenen.