Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik vind dat men dat boek niet mag verbieden. Omdat er in staat dat moslims hun vrouw mogen slaan, dat ze homo's mogen doden en oproepen tot heilige oorlog ? Ik vind het juist goed dat zulke zaken er in staan.
Dat maakt alles duidelijk. Geen ontkennen aan : zo is de moslim. Ze zeggen het zelf.
Daarom vind ik zelfs dat men dat boek verplichte lectuur zou moeten maken voor al onze kinderen.
Voila altijd bereid om mijn mening te laten weten. al zal ze ook nu weer stof doen opwaaien.
Leve de vrije meningsuiting, ook die van de moslim.
|
Mits twee aanpassingen ga ik akkoord met uw stelling:
1/ Minderjarigen moeten worden beschermd. Deze extremistische Islam zaken mogen niet, of enkel correct geduid, worden gegeven in scholen (inclusief godsdienst-onderwijs (!)).
2/ Imams e.d. moeten zich in hun werk schikken aan de scheiding van religie en staat. Ze mogen dit boek (of andere Islam geschriften) dus niet boven de wet stellen. Indien een moslim op aanraden van de Imam, of na verkeerde duiding door deze laatste, homo's of vrouwen mishandeld, dan zou de Imam medeplichtig moeten worden gesteld, inclusief uitwijzing. De wet van ons land moet boven de Islam staan.
Voor de rest ga ik akkoord dat dit boek vrij mag worden verkocht. Voor mijn part zou zelfs Mein Kampf mogen worden verkocht, maar onder dezelfde restricties als deze in punt 1 hierboven.