Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Ben het met je eens in grote lijnen patrickve... maar als ik je goed begrijp dan hoeft seksuele opvoeding gewoonweg niet
|
Op school ? Nee, eigenlijk niet. Da's voor mij niks dat met school of zo te maken heeft. Ik heb het niet over lessen over de biologische functies, die tenslotte maar wetenschappelijk materiaal zijn, he.
Citaat:
Het argument dat het te persoonlijk en intiem zou zijn houdt ook niet echt steek en indien gebruikt werkt dat het net zichzelf in de hand.
|
Welja, en dat is maar goed ook. Er zijn nu eenmaal persoonlijke en intieme dingen, en dat is prima zo.
Citaat:
Je kan immers net dezelde soort vragen stellen bij heel wat andere lessen die men aanbiedt.
Godsdienst/moraal is dat ook niet iets persoonlijks en zelfs intiems en iets waar een tiener totaal geen boodschap aan heeft en zelfs storend overkomt tenzij diezelfde leerling het zou intresseren ?
|
Inderdaad ! Er is een verschil met filosofie. Maar godsdienst (tenzij het bijbelstudie betekent, wat niks anders is dan een of andere vorm van litteratuur studie is) is inderdaad een van die dingen. En moraal is ook maar storend, tenzij het een vorm van filosofie is.
Citaat:
euhm juist ja... zo hadden de meesten onder ons geen lessen nodig om over het kinneke Jesus te horen of aan voetbal te doen of om wat te knutselen of om 2 en 3 op te tellen etc etc
|
Aan voetbal doen is anders, knutselen is anders. Maar het gezever over het kinneke jezus, inderdaad, beter niet, he !
Citaat:
Jij hebt ook seksuele opvoeding bij de Jezuïeten gekregen zeker ?
|
Ik heb nooit seksuele opvoeding op school gekregen. Wel biologie. Maar geen sex.
Citaat:
dringend tijd dat men het bespreekbaar maakt dat je van seks moogt genieten buiten dat het een louter technische aangelegenheid zou zijn.
|
Maar natuurlijk is dat bespreekbaar. Maar dan moet zowel de spreker als de aanhoorder daar zin in hebben, he. En gezien de school een gedwongen kader is, stoort mij dat. Dat is een beetje zoals op de trein, he. Stel dat ik absoluut een uiteenzetting wil geven over seksueel genot aan het knappe blonde tienertje tegenover mij in de wagon. Misschien vindt ze dat storend. Misschien ook niet, he. Maar als ze dat storend vindt en ik dring aan, ga ik waarschijnlijk een lap rond mijn oren krijgen, of op een of andere manier last krijgen. En terecht ook. Als de vraag uit gaat van een kind, vind ik dat daar inderdaad op geantwoord moet worden. Maar om het hem/haar het strot in te rammen vind ik dus niet geschikt.
Citaat:
Die was inderdaad lachen... al denk ik dat je de onderliggende clue net niet begrepen hebt.
|
Tuut tuut