Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele
Ge krijgt gelijk. Tevreden? Dan kunnen we nu weer terzake (tweede poging):
Het wordt misschien vervelend, die rellendraden, maar er zit toch blijkbaar een structureel probleem achter. Iemand mispeutert iets, al dagenlang, wordt dan opgepakt en dat leidt tot zware rellen. Het samenhorigheidsgevoel bij de Molenbekenaars is blijkbaar groot.
Kan er daar eens niet met die mensen gepraat worden? "Als iemand opgepakt wordt, hoeven jullie niet het kot af te breken"
Als dat al gebeurd is, waarom kan er niet krachtdadiger opgetreden worden tegen die amokmakers? Het gaat van kwaad naar erger.
Het zal zover komen dat er doden gaan vallen. (En neen, dit is geen hellend vlak).
We mogen niet veralgemenen. Ik heb altijd gehoord dat het om een kleine minderheid van jonge Marokkanen gaat: de meerderheid zijn immers fatsoenlijke mensen. Maar hoe komt het dan dat ganse families zich laten meeslepen in dat geweld?
Waarom hebben de politici niet meer ballen en maken zij niet dat er eens echt opgetreden kan worden tegen die relschoppers? Want zij zijn het die dat onmogelijk gemaakt hebben.
Gelieve er geen schelddraad van te maken. Ook met gewone woorden kan men zijn punt duidelijk maken.
|
Omdat in die wijken niemand contacten onderhoudt vanuit een middenveld met die groepen, mocht dit wel zo zijn dan zou je eerder kunnen ingrijpen,weten wie waar mee bezig is en voor het zover komt al reageren!
Bovendien schuiven politiediensten vaak te lang problemen en zaken door,jongeren krijgen door het gebrekkig optreden een gevoel van straffeloosheid, drugshandel neemt toe,straatcriminaliteit en wanneer er dan vanuit politie uiteindelijk 'actie' komt is het kot te klein!
Dat zie je dus nu gebeuren in Molenbeek, bovendien worden die jongeren ook nog eens aangezet hiertoe in moskees, en dragen ouders vaak ene zeer negatief beeld over de samenleving op aan jongeren waardoor alles de schuld is van anderen!
Gisteren nog voorbeeld van gezien, een Marokkaan werd geinformeerd dat in Nederlands Roosendaal en Bergen op Zoom nu de coffeeshops gesloten zijn, zijn reactie?
"Jullie hebben me verslaafd gemaakt dus waar moet ik nu kopen??" En ook " jullie hebben mijn werk afgepakt, hij werkte blijkbaar in een van die shops!
"Jullie" zijn er dus verantwoordelijk voor dat meneer blowt en in een coffeeshop werkt, zelden nog zo gelachen!Want zelf kan hij daar niets aan doen hoor!