Los bericht bekijken
Oud 18 september 2009, 18:53   #46
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Een leger inzetten is met een figuurlijke bijl beginnen kappen. Soldaten zijn niet opgeleid voor politionele taken in gebieden zoals in Brussel. Wat gaan ze doen? Met volautomatische machinegeweren schieten op rellende jongeren? Dat ontploft heel de boel ineens! De politie kan dat ook aan doen, ze moeten alleen meer vrijheid krijgen van iemand als Moreaux.
In feite kan het leger die taak perfect aan (het is een van de belangrijkste taken die ze in Kosovo uitvoerden), maar de vraag is waarvoor de politie dan eigenlijk nog nodig is. Parkeerboetes schrijven: uitbesteed aan parkeerbedrijven. Snelheidsovertredingen: flitspalen. Wijkagent: grotendeels vervangen door postbodes en straathoekwerkers. Hooliganisme: stewards. Rellen: zou dan nu het leger voor ingezet moeten worden.

Met alle respect voor de agenten die het wel goed bedoelen en hun job uit een zeker idealisme doen, maar in A'pen (ik ben te weinig vertrouwd met de Brusselse politie om daar uitspraken over te doen) is een belangrijk deel van de agenten in dienst omdat ze niets anders kunnen. Maak de fysieke proeven zwaarder en blijf dat testen, maak de training langer en screen beter. Ik herinner me dat na de dood van Kitty Van Nieuwenhuyse een agent op tv doodleuk kwam verkondigen dat ze nu wel twee keer nadenken voor ze op interventie vertrekken. Welnu, zo iemand hoort geen uniform te dragen.

En kom niet af met 'en als er eens iets gebeurd zal je blij zijn dat ...', want ik heb daar al meer dan genoeg slechte ervaringen mee gehad.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden