Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Ten eerste: u heeft het over 'goedgemeende pogingen'. Dat omschrijft het 'beleid' van de afgelopen decennia wel zo'n beetje. Dat is een jammerlijke zaak, omdat een 'systematische en gestructureerde integratie' wellicht wèl bevredigende resultaten had opgeleverd. We zouden dus kunnen zeggen dat we, in plaats van het goed te menen, eerder een zee van tijd verbeuzeld hebben. Al heb ik toch de indruk dat heel wat nieuwkomers spontaan - dus uit eigen beweging - aan die integratie begonnen zijn, en die tot een redelijk tot erg geslaagd einde brachten.
Ten tweede: wat stelt u voor te doen met de lanterfanters, de 'coucou'-achtige levensgenieters, de opportunisten en de profiteurs van eigen bodem? Naar welke sender moeten we die returnen?
Ten derde: mogen niet-coucou-achtige levensgenieters op een beetje welwillendheid van uwentwege rekenen? Mag er nog van het leven worden genoten? Zo ja, welke voorschriften en regelgeving had u zo in gedachten om dat levensgenieten in goede banen te leiden en wettelijk/wettig te houden?
Of gaat u me nu vertellen dat we met z'n allen aan het leven lijdende zuurpruimen dienen te worden?
Ik hoop alvast vurig dat d�*t niet uw beschavingsmodel is.
|
U zult waarschijnlijk wel een andere opvatting over intergratie hebben dan de modale burger.
Doorgaans word door 'intergratie' verstaan, dat mensen (van vreemde afkomst) zich met een groep 'inheemse' individuen gaan verenigen en samenwonen,
door de lokale wetten en gebruiken tot zich te maken. (zoals taal, werk en levensgewoonten).
De manier waarop 'Moslim'doelgroepen aan inburgering doen, lijkt echter meer op 'Etnische zuivering'. De gebouwen, Urbanistische 'eilanden' en buurten waar voorheen de verhouding 80% - 20% was en nu meer dan andersom, zijn ontelbaar.
Teneinde deze doestelling te bereiken, worden methoden gebruikt waar de vredelievendheid zoek -en kortweg:onbestaand is.
(zou ik walgelijk durven gebruiken? waarom niet: wat waar is mag gezegd!!!)
Duidelijker gesteld: de 'moslim' manier van '
integreren' lijkt erg gevaarlijk op
verdrijven,
uitwijzen en bezetten. Dit laatste licht heel gevoelig bij de 'autochtoonse' bevolking, welke in het verleden heel wat bezetters 'manu militari' tot betere gevoelens heeft gedwongen.
Mijn vooropgesteld beschavingmodel is dit dat
toen gangbaar was. Onze 'families', 'verenigingen' en 'parochiale gemeenschappen' koesterden dan een 'identiteit' en 'vrijheidsideaal'. Dit is nu al heel lang geleden: de tijd van toen, waar de 'Belgen' zich in hun Land nog thuis voelden.