Los bericht bekijken
Oud 19 september 2009, 11:18   #214
polksalad
Burger

polksalad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is niet eerlijk hé Steve. Gij geeft les nederlands aan de universiteit. Het zou maar erg zijn mocht u, in die hoedanigheid, de ene dt fout na de andere maken. Garry heeft wellicht andere kwaliteiten die u mogelijk totaal ontbreken .
Ik ga niet beweren dat ik universiteit heb gedaan noch dat ik het nederlands verheerlijk als de taal die de vlaming moet spreken en beheersen, ben vlaming en schrijf en spreek zoals het me met de paplepel is ingegeven en taalfouten zijn wat ze zijn. Het probleem met hoog opgeleide mensen is dat men de realiteit verliest en niet onder het volk voelt wat er juist leeft en alles wel op 1 of andere manier probeert uit te leggen terwijl het probleem verder wroet. Niet elk gezin had of heeft de middellen om zijn of haar kinderen universiteit te laten volgen alhoewel er daar tussen zitten die slimmer zijn dan diegene die het geluk wel hebben gehad. Maar een taalfout is nog geen crimineel feit noch is het moord dus nuanceer ik zulke antwoorden. En laat ons eerlijk zijn hoe groot is de kans dat men met een universiteits opleiding zijn job verliest, hoeveel allochtonen hebben zulk een diploma onder de arm op de arbeidsmarkt? Juist niet veel dus telkens is het de kleine mens de 'domme' zoals jullie blijkbaar laten uitschijnen die de dupe zijn van het verhaal en die de allochtoon als gebuur moet verdragen wat de marktwaarde van zijn huis kelderd. Dus verbeter mijn fouten als je wil en laat de rest maar wegkwijnen met een groot sociaal hart voor de allochtonen.
polksalad is offline   Met citaat antwoorden