Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried
Snap het niet!
|
Herlees Uw eerste posts in al die woordenboeken beschrijft men correct racisme als een "geloof" niet als een "wetenschap". Afgezien van etnie is het zelfs zo dat elke natie/nationaliteit in wezen zichzelf eigenschappen toedicht die dermate van de naburige verschillen dat men zichzelf als zijnde lid van de ene of andere natie "superieur" acht. Dit geldt eveneens voor absoluut willekeurig getrokken strepen op een wereldkaart, grenspalen in een landschap
enz.. Het plaatsje Baarle Nassau/Hertog is hier een verademing vermits op die plek de bewoners van belgen die in Nederland wonen en nederlanders die in België wonen & bovendien allemaal buren van elkaar zijn - "de grens" gewoon als een toeristische attraktie beschouwen.
Van mijn lieve etnisch Chinese kleindochter ben ik behalve een grootvader ook een "langneus" zoals zij voor mij ten eeuwigen dagen een "spleetoog" zal zijn... vermits alle mensen voor 99,94 % hetzelfde DNA hebben zijn de wetenschappelijk vaststelbare verschillen zo klein dat "ras" voor de menselijke soort betekenisloos is. Bovendien zijn we werkelijk familie van elkaar - 60.000 jaar geleden was de soort Homo Sapiens Sapiens ongeveer uitgestorven op een zeer kleine groep na ; o.a. in europa zijn wij allemaal afstammelingen van "slechts" 4 oermoeders (Eva's bij wijze van spreken).