Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Tussendoor heeft mijn schoonmoeder wel al de nieuwe tarieven gekregen.
Yup.
Ik zal het zeggen tegen haar dat het ocmw het ocmw gaat betalen. Kan ze weer slapen.
Maar het zal allemaal anders aflopen.
Ik zal u eens zeggen hoe ze dat gaan oplossen.
Vermits al die oudjes hun pensioen te weinig is om hun kamertje van 47,5 per dag te betalen zullen ze de rekening wat splitsen en 2 oudjes per kamer indelen of zelfs 3 of 4...gemeenschappelijke kamertjes dus aan laat ons zeggen 37,5 euro per persoon.
Zo zal een nieuwbouw kamertje die wat ruimer is dan de oude niet 47,5 euro per dag opbrengen maar een veelvoud hiervan...met dezelfde uitgave per kamer/oppervlakte en flink wat tijdswinst en een verruiming van hun klantenbestand met minstens x 2 of meer.
Hey leer een oude vos geen streken hé.
|
De rustoorden stappen net af van de appartementen en de meerpersoonskamers wegens niet verhuurbaar.
Mensen zijn nog altijd vrij om hun rustoord uit te kiezen.
Een kamer in een rustoord kost ongeveer 125.000 euro, hierbij zijn de gemeenschappelijke ruimtes, de gangen, de keuken, het restaurant, de ontspanningszaal, de.......... inbegrepen.
Dit is uiteraard veel, zeer veel geld.
Op 30 jaar (meestal wordt dit begroot op 30 jaar) kost deze kamer dan ook ongeveer 1,5 keer zoveel (intresten die je moet betalen in geval van lening of intresten die je niet ontvagt als je het geld hebt liggen) = 125.000 x 1,5 = 187.500 euro.
Een kamer kost dus, gerekend op 30 jaar
187.000 : (365 x 30 x 92%) = ongeveer 18,5 euro per dag.
Een maaltijd kost per dag, personeel voor de bereiding en de proportionering inbegrepen, 12 euro per dag.
Dus voor kamer en eten is de kost al ruim 30 euro.
Dan heb je nog geen personeel betaald, deze kost is sterk afhankelijk van het zorgprofiel (O of A is een wereld van verschil) van de residenten.