Los bericht bekijken
Oud 29 september 2009, 12:24   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edeses Bekijk bericht
Ben ik de enige wiens tenen gaan krullen als de zoveelste zuurpruim begint met zagen over hoe vreselijk de jeugd van tegenwoordig wel niet is en hoeveel beter het in hun tijd was? Dit alles uiteraard gebaseerd puur op anekdotes van de nonkel van de buurvrouw van de slager.

De jeugd verandert uiteraard, maar in essentie blijven het gewoon jongeren die plezier willen maken en tot zelfontplooiing proberen te komen. Zijn er nog mensen die zich hieraan storen? Of ben ik degene die zijn mening moet herzien, zo ja waarom?
Ik ergerde mij er vroeger ook aan, maar moet wel vaststellen dat er inderdaad dingen veranderen, en ik vraag mij ook af of die wel altijd goed zijn...

ik ga u nu dus wat pesten met wat cliches te herhalen, zodat ik absoluut zeker ben dat mijn imago van uiterst rechtse conservatieve zak bewaard blijft.

In restaurants zie je bvb die irritante jengelende kinderen rondrennen, terwijl jezelf rustig een veel te grote lap vlees zit binnen te werken... mijn vader had mij in den tijd een strenge blik toegeworpen, dat was genoeg geweest mij zonder dralen terug naar mijn stoeltje te dirigeren, en daar stil te blijven zitten. Tegenwoordig mag daar niks meer van gezegd worden , ze doen maar op.

En er zijn zo nog situaties te zien, meestal komt het erop neer dat de ouder/ouders hun gezag is herleid tot ne scheet in ne netzak. Dit meestal doordat ze zelf niet of nauwelijks optreden.

Ook de manier waarop ze soms ouderen of meerderen aanspreken, uw tante een bitch noemen (ook al is ze er effectief een) is not done. in onzen tijd zou de nonkel in kwestie u een peer verkocht hebben en zou uw vader dat nog eens dunnetjes overgedaan hebben. Ook al zij hij 2 weken later dat ge inderdaad gelijk had en ze dus een bitch is. Waar het op neer kwam is / was dat ge dat als kleine snotter niet doet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden