Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2009, 09:06   #1
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard Wegwijzer - Zekerheden

Deze maandagmorgen lagen er in de wagons van de trein naar Brussel boekjes met deze titel.

Op het eerste zicht dacht ik dat het om reclame ging over verzekeringen, gezien de titel 'zekerheden' en een foto van geld, maar iets later viel mijn oog op een foto van Bono (zanger van U2) onderaan in't klein, en ik ben iets dichter gaan kijken, blijkt nu dat dit propaganda is van de "Het goede boek vzw", propaganda voor het christelijk geloof dus, en op't eerste zicht staat het nog bol van de fouten ook.

Nu, zoiets doet mijn bloed koken, propaganda en fud die ons strot ingeramt wordt door enkele archaïsche idioten die menen het recht te hebben hun waanideeën in mijn gezicht te duwen, en ik vind dat zoiets niet kan, het is een verspilling van papier en inkt, om maar te zwijgen van geld, ze zouden godverdomme beter eens kijken naar hun idool Jezus en dat geld besteden om de mensen in nood te helpen, in plaats van de mensen lastig te vallen.

De reden waarom zoiets voor mij niet kan? De NMBS is een staatsbedrijf, de scheiding van staat & kerk betekend dat de NMBS dus geen pamfletten over religie mag verspreiden, ik vermoed echter dat de NMBS hier niet van op de hoogte was en dat gewoon vrijwilligers zijn die op de treinen stapten en die vodden voorzag, wat volgens mij van betwijfelbare legaliteit is...

Willen ze pamfletten verspreiden, dat ze het dan doen zoals iedereen, en gaan staan aan de ingangen & de boekskes persoonlijk uitdelen, dan kan ik ze direct ook mijn gedacht zeggen, zeker op een maandagmorgen!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden