Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
* Een NSV'er die op een lijst van een partij staat, staat daar niet in naam van de NSV maar in naam van zichzelf. Hij/zij spreekt niet als NSV'er.
* Wie als NSV'er deelneemt aan iets, wordt verwacht de standpunten / visie van de NSV te verkondigen, ook al houdt die persoon er op één of ander punt een andere mening op na.
* Hans Verreyt spreekt hier in deze forumsessie als VB'er, niet als NSV'er.
|
Wat een schizofreen gedoe is me dat... als de NSV dus van mening verschilt met het VB dan is eigenlijk de NSV'er Hans Verreyt het niet eens met de VB'er Hans Verreyt maar dat is geen probleem want er is eigenlijk geen verband tussen beide personen...
Men zou toch mogen verwachten dat de
voorzitter van een vereniging het eens is met alles waar die vereniging voor staat. Als dat niet zo is is het geen goede voorzitter.
Ook zou men mogen verwachten dat degenen die
op de lijst staan van het VB het eens zijn met alles waar het VB voor staat. Anders ben je niet consequent bezig: je kan dan beter naar een andere partij gaan of een nieuwe oprichten (tenzij natuurlijk dat je een opportunistische carrièrist bent die liever z'n idealen inslikt)
De standpunten van Hans Verreyt zijn dus gelijk aan de standpunten van de NSV en ook gelijk aan die van het VB, tenzij je natuurlijk afkomt met dat schizofreen gedoe. Daaruit volgt dat de standpunten van het VB en de NSV identiek zijn. Je moet al een erg politiek irrelevante definitie van "onafhankelijk" gebruiken om dan nog vol te houden dat de NSV onafhankelijk is van het VB.
Ik had dus blijkbaar nog enkele mogelijkheden over het hoofd gezien. Bedankt om dit (impliciet) te melden, Guderian. Ik denk dat m'n analyse nu wél volledig is. De enige mogelijkheden zijn:
[size=6]De
NSV is niet onafhankelijk van het VB of
Hans Verreyt is
geen goede voorzitter van de NSV
of
Hans Verreyt is
inconsequent of
Hans Verreyt is een
carrièrist of
Hans Verreyt is
schizofreen.[/size]
Het is echter niet mogelijk dat geen enkel van deze mogelijkheden de waarheid is.