Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Dat men nu nog stroom van kerncentrales invoert in sommige laden is een feit.
|
Welke andere stabiele elekriciteitbron heeft men?
Steen en bruinkoolcentrales voor de basislast, ondersteund met wat waterkracht. STEG (aardgas) centrales voor de pieklasten- de beste technologie op dit moment om alternatieve energie te ondersteunen.
Citaat:
Dat de Franse overheid in Frankrijk alternatieve centrales bouwt voor de subsidie lijkt mij een beetje van de pot gerukt.
|
Belastingscentjes versluizen op een legale manier naar de aandeelhouders van Seuz, want niet alleen de Franse staat is aandeelhouder. Da's maar 1 reden die ik zo kan bedenken waarom.
Citaat:
Daarnaast geeft Denemarken geen subsidies aan groene energie en is die in Nederland verwaarloosbaar en enkel bestemd voor particulieren, niet voor bedrijven uit de energiesector.
|
Hm, waarom hoor ik andere klokken luiden. Trouwens, Denemarken is op't moment ook hard aan't aardgas stoken om de windmolens te ondersteunen.
Citaat:
Toch zijn deze landen samen met Duitsland, dat subsidies geeft aan landbouwers die omschakelen van mest en groen-afvalproducten naar mest en groen-afvalverwerker/energieproducent voor het omschakelen, niet voor de groene energie.
|
Da's 1 van de weinige trukken die kan werken op termijn, drollen omzetten in biogas. Stront genoeg in deze wereld.