Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2009, 16:51   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat men nu nog stroom van kerncentrales invoert in sommige laden is een feit.
Welke andere stabiele elekriciteitbron heeft men?
Steen en bruinkoolcentrales voor de basislast, ondersteund met wat waterkracht. STEG (aardgas) centrales voor de pieklasten- de beste technologie op dit moment om alternatieve energie te ondersteunen.

Citaat:
Dat de Franse overheid in Frankrijk alternatieve centrales bouwt voor de subsidie lijkt mij een beetje van de pot gerukt.
Belastingscentjes versluizen op een legale manier naar de aandeelhouders van Seuz, want niet alleen de Franse staat is aandeelhouder. Da's maar 1 reden die ik zo kan bedenken waarom.

Citaat:
Daarnaast geeft Denemarken geen subsidies aan groene energie en is die in Nederland verwaarloosbaar en enkel bestemd voor particulieren, niet voor bedrijven uit de energiesector.
Hm, waarom hoor ik andere klokken luiden. Trouwens, Denemarken is op't moment ook hard aan't aardgas stoken om de windmolens te ondersteunen.

Citaat:
Toch zijn deze landen samen met Duitsland, dat subsidies geeft aan landbouwers die omschakelen van mest en groen-afvalproducten naar mest en groen-afvalverwerker/energieproducent voor het omschakelen, niet voor de groene energie.
Da's 1 van de weinige trukken die kan werken op termijn, drollen omzetten in biogas. Stront genoeg in deze wereld.