Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne
Waarom zou Vlaanderen meer solidair moeten zijn met Wallonie, dan met bv. Congo of met de Filippijnen of met de Ollanders? Omdat we toevallig gedwongen zijn met de Walen samen te leven in een on-land België? Want daar gaat het uiteindelijk wel over. Transfers naar Wallonië zijn NIET gerechtvaardigd, omdat ondanks die transfers Wallonië weigert zich op eender welk gebied constructief op te stellen of solidair te zijn met Vlaanderen. Nee, ze voeren uitgebreid propaganda in het buitenland om de Vlamingen als fascisten en racisten af te schilderen, blokkeren eender welk Vlaams voorstel tot verbetering van de werking van het land, leggen zonder problemen het regeringswerk een paar jaar plat, moeten perse overal oververtegenwoordigd zijn,.... Als ik mag kiezen aan wie ik die 3,6% van mijn inkomen moet afstaan, dan zal dat zeker niet aan een Waal zijn. Er zijn er anderen die misschien zelfs enige dankbaarheid zouden vertonen voor wat ze krijgen.
Als de zuid-Duitsers of zuid-oost Engelsen een grote solidariteit vertonen met de rest van hun land, is dat omdat dat grote land voor hen een meerwaarde betekent, en die transfers op geen enkele manier een rem vormen voor de economische ontwikkeling van die streken, eerder integendeel.
Voor de Vlaming is Belgie een MIN-waarde, een hinderpaal voor zijn ontplooiing, voor zijn economische groei, een bron van bespotting als hij in het buitenland komt (les petites Belges nietwaar, de pedofielen, de corruPSie, ...), dat alles vastgelegd in een apartheids-regime dat de Vlaamse meerderheid voor eeuwig moet minoriseren. In feite zou Wallonië Vlaanderen moeten vergoeden voor de schade die het ons toebrengt!
|
Waarom moeten Brabanders solidair zijn met Limburgers?
Wat is de meerwaarde van Limburg voor Antwerpen?
Bestaat er in het zogezegde Vlaanderen geen corruptie, bestaan er daar geen pedofielen?