Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Zeggen dat u nogal ongenuanceerd bent, is op zijn minst gezegd zacht uitgedrukt. In vind pedofilie ook een verderfelijk iets, maar er zijn verschillende gradaties en 'ernsten van feiten' in. Het is juist ons (westers) rechtssysteem dat enige nuance brengt in de kijk op pedo's en hopelijk een terechte, doch rechtvaardige straf aan ze kan opleggen.
|
Niet flauw doen, je hebt gezegd dat ze 'die man gerust moeten laten'. Een terechte en rechtvaardige straf houdt in dat Polanski de gevangenis ingaat, niet dat hij in Franse kastelen 'onderduikt'. Niet alleen is Polanski een pedo (op zich niet strafbaar), hij heeft een kind verkracht.
Citaat:
En daarbij, ik wil Polanski geen pedo noemen, omdat er veel te veel elementen in dat gehele verhaal zijn die een tegenindicatie bieden dat hij een 'pedo pur sang' zou zijn. Het is niet mijn gewoonte iemand persoonlijk verwijten te maken, maar u doet me denken aan dat figuurtje 'de pedowatcher' in het extreem satirische animatieprogramma 'Monkey Dust' (CANVAS, vrijdag rond 23.30 u) dat achter elke facade een pedofiel meent te ontmaskeren en hem hiervoor ook gruwelijk doet boeten. Dit om aan te tonen hoever de paranoïa onder de 'man met de pet' is toegenomen.
|
Zijn die foto's getrukeerd of zo? Ik zie daar toch een kind. Uit de transcripties van de verhoren blijkt dat hij dat meisje verkracht heeft. Ergo, Polanski is een kinderverkrachter. Is natuurlijk allemaal maar paranoïa van de 'man met de pet'. Geloof je zelf dat je in deze zaak representatief bent voor de 'man met de hoed'? Ik heb deze week eens rondgevraagd op mijn werk en daar was toch niemand te vinden die vond dat Polanski maar gerust moest gelaten worden.
Citaat:
Sinds de jaren '90 en allerhande Dutroux-achtige zaken wereldwijd is er echter een nieuw soort zedelijkheidsideaal ontstaan, waarbij plots elke associatie (ook heel onschuldige vormen of die horen bij het opgroeien) tussen kinderen en seksualiteit moesten vermeden worden, dat was immers 'vies'. Mede daardoor kan je nu vanuit de goegemeente meer op begrip rekenen als je een terroristische moordaanslag pleegt, dan als je verklaart gevoelens te hebben voor minderjarigen.
|
Als dat nieuwe zedelijkheidsideaal inhoudt dat volwassenen geen kinderen mogen neuken, kan ik dat alleen maar toejuichen. Al de rest is praat voor de vaak en heeft niets te maken met deze zaak.