Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U maakt er weer een potje van. Maar we hebben u al lang door. U bent alweer bezig. Maak u maar geen illusies:er bestaan Belgen. Hoezeer u dat ook -tevergeefs- wilt of blijft ontkennen. En ik ben er eentje van. Maar er zijn er meer. Véél meer. Te veel om u blij te stemmen. En wat meer is: ik ben ook Vlaming en zeker Limburger!
|
1. Jammer voor u, maar ik maak
nergens een potje van : ik neem slechts kennis van het “potje” van APFF en Le Soir, en gebruik mijn rekenmachientje. Mijn conclusie is louter en uitsluitend gebaseerd op de gegevens die APFF en Le Soir ons verstrekken.
2. U brengt geen enkel concreet cq. cijfermatig gegeven voor dat mijn conclusie ook maar in de minste mate weerlegt.
3. Ik heb mij voor wat België en de “
Belgen” betreft nooit enige illusie gemaakt ; ik zie geen enkele aanleiding om daar enige verandering in te brengen.
4. Er zijn ongeveer 10.600.000 mensen die de Belgische nationaliteit bezitten. Louter om die reden kan men stellen dat er “
Belgen” bestaan, doch “Belgen” in de betekenis van “een volk” bestaan niet, hebben nooit bestaan, en zullen nooit bestaan. Dat doet niets af aan de waardering, de sympathie, en het respect dat ik, samen met veruit de meeste buitenlanders, heb voor de mensen die u "
Belgen" noemt, want
5. Ik heb niets tegen Vlamingen, Walen, Brusselaars, etc…, kortom, tegen mensen die de Belgische nationaliteit bezitten. Wel integendeel.
6. U bent een Vlaming en Limburger met de Belgische nationaliteit. Als België ooit als staat verdwijnt, zult u
nog steeds een Vlaming en Limburger zijn, welke uw nationaliteit dan ook weze.