Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2009, 12:55   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik heb strafrecht gevolgd aan de KULeuven en heb voor dat vak een onderscheiding behaald, dus zal ik het wel beter kennen dan de meeste hier.
Ik heb eveneens stage gedaan bij de politie dus ik weet hoe men met dit soort klachten omspringt. In totaal worden meer dan 70% van alle ontvangen klachten geseponeerd voor allerlei reden: van amper bewijs tot amper schade.

Lees misschien eens de voorbereidende werken van die wet, daar staat vaak waarom men een wet invoert, en het zal niet zijn omdat de wetgever vindt dat een 15-jarig meisje niet met hare 17-jarige vriend mag naar bed gaan. Trouwens volgens de cijfers hebben de meiskes voor het eerst seks rond hun 16 jaar (de helft ervoor dus), denk daarbij dat de meeste meisjes vrienjes hebben die ouder zijn dan zijzelf en denkt gij dan nog dat dit enkel met leeftijdsgenoten is?
Zoek dan toch nog maar eens op wat een klachtmisdrijf is, want ge slaagt den bal ferm mis.
Stalking is wel een klachtmisdrijf, verkrachting niet.
Sistematische seponering maakt iets geen "klachtmisdrijf".

Zoek het op en kom je verontschuldigen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden