Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Weer een eenzijdig onderzoek van Amerikaanse of Britse leest, vooral opgesteld op basis van kwantitatieve, econometrische parameters. Ik hecht er niet te veel belang aan.
|
jij misschien niet.
Citaat:
En men houdt ook geen rekening met de grootte van budgetten (= input) die men ontvangt en wat men dan in verhouding hiertoe uiteindelijk presteert (= output). Zo krijgt Harvard 100 keer (!!!) meer jaarbudget dan de Universiteit Antwerpen (die natuurlijk door hun beperkte middelen in deze lijst niet kan voorkomen), maar ik betwijfel of de kwaliteit ook 100 maal beter zal zijn.
|
dat doet er niet toe.
De beste is de beste.
Als ik een universiteit opricht met een budget van 1 euro zal die verhoudingsgewijs Harvard het nakijken geven.
Citaat:
Bovendien houdt men weinig tot geen rekening met studenten- en personeelswelzijn, studiebegeleiding, onderzoekstrajecten, maarwaarde voor de buurt en de gemeenschap, maatschappelijke inbreng, sociaal-economische mobiliteit, enz. Toch allemaal belangrijke parameters die van een universiteit maken tot wat ze is.
|
De kwaliteit van de kinderopvang, hun ecologische footprint etc..?
Allemaal zever.
Coureurs die in de Ronde van Frankrijk geen kans maken rijden ook voor nevenklassementen. De rode lantaarn bijvoorbeeld.
Citaat:
Neen, zulk onderzoek is voor mij maar een fait divers, en als bijvoorbeeld de politici daarvan de financiering willen laten afhangen dan zijn het dikke idioten.
|
Als universiteiten hun financiering willen laten afhangen van politici zijn het dikke idioten en komen ze vanzelf wel onderaan te bengelen, geld of geen geld.