Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2009, 16:31   #1
Egmond Codfried
Banneling

Standaard Nu reeds Turkse toestanden in de EU?

NU REEDS TURKSE TOESTANDEN IN DE EU?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Het blank zijn heeft niets met Albinisme te maken. Er zijn duidelijke raciale verschillen. Zo is er o.a. een verschil in schedelvorm en haarvorm. Egmond, Ik vind dat jij ondankbaar gedrag toont. Jij woont in dit land. Je maakt gebruik van de verschillende voorzieningen en profiteert van het hoge welvaartsniveau. Je probeert hier ook nog eens de inwoners van dit land belachelijk te maken. Had jij liever in Zimbabwe gewoont waar het gemiddelde inkomen $200 op jaarbasis bedraagt? Wees respectvol tegenover je medemens.
Door vragen te stellen over de origine van witten heb ik de Belgische identiteit beledigd, net zoals Dink vragen stelde over het lot van de Armeniers? Hij werd vervolgens op straat vermoord. Is dat wat wij mogen verwachten met de toetreding van Turkije tot de EU?

[De officiële lynching van Hrant Dink]

Citaat:
EU: Belediging Turkse identiteit uit strafwet
woensdag 12 juli 2006 17:02

Turkije moet van de Europese Commissie zo snel mogelijk stappen ondernemen om de aanklacht 'belediging van de Turkse identiteit' uit het strafrecht te verwijderen, anders komt het eventuele EU-lidmaatschap in gevaar.

Dat heeft Europees Commissaris van Uitbreiding Olli Rehn verklaard in een reactie op een uitspraak van het Turkse Hof van Cassatie. Gisteren veroordeelde de rechtbank de Turks-Armeense journalist Hrant Dink tot zes maanden gevangenisstraf.

Dink had in het tijdschrift Agos, dat hij zelf uitgeeft, geschreven dat 'massamoorden op de Armeniërs aan het begin van de vorige eeuw in veel landen erkend worden als een vorm van genocide'. Een belediging van de Turkse identiteit, zo oordeelde de rechter.

http://www.elsevier.nl/web/1083526/N...t-strafwet.htm

Citaat:
Schrijfster vervolgd voor beledigen Turkse identiteit
Van onze verslaggever Eric Outshoorn
Gepubliceerd op 20 september 2006 14:00, bijgewerkt op 17:08

AMSTERDAM - De Turkse schrijfster Elif Shafak staat morgen in Istanbul terecht wegens het beledigen van de Turkse identiteit. Bizar detail: ze is niet aangeklaagd om wat zij zelf heeft gezegd, maar om wat enkele romanpersonages beweren in haar boek The bastard of Istanbul...

Shafak, die zaterdag moeder werd, moet zich verantwoorden voor twee stukjes uit haar roman. In de ene passage wordt gesproken over de volkenmoord op de Armeniërs in de nadagen van het Ottomaanse Rijk. In een ander deel van het boek uit een personage zich uiterst kritisch over de Turkse nationale identiteit.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...kse_identiteit

Citaat:
Home Alles Entertainment Raar Sport Internet Binnenland Buitenland Foto
Turkije traint ME NLDe Turkse politie gaat de Nederlandse mobiele eenheid trainen in het onder controle houden van mensenmassa's. Binnenkort vertrekt het eerste groepje ME'ers naar Istanbul voor een vijftiendaagse training. Dat meldt het Turkse dagblad Aksam vandaag.

De Turkse Mobiele Eenheid trainde eerder Duitse ME'ers. Zij hebben het geleerde recent in de praktijk gebracht bij rellen tussen neonazi's en linkse demonstranten in Hamburg. De Nederlandse politiemensen tekenen nu ook in op de 'wapenstokles', zoals Aksam het in haar artikel noemt. Elke drie maanden zullen er telkens vijf tot tien ME'ers naar Istanbul gaan om onderwezen te worden in de fijne kneepjes van het hanteren van de wapenstok. Hoeveel dat allemaal gaat kosten wordt niet gemeld.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...landse_me.html

Nog voordat Turkije lid is geworden van de EU begint zij haar verderfelijke invloed op onze vrijheden, het beetje dat er nog is, uit te oefenen. Onze leiders gaan al zover om de Nederlandse ME in Turkije te laten trainen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 9 oktober 2009 om 16:34.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden