Discussie: Slaapproblemen.
Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2009, 17:05   #1
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Slaapproblemen.

Ik slaap al weken slecht, naar wat ik vermoed, als gevolg van mijn slaapritme dat ik probeer te wijzigen. Momenteel slaap ik het best van 4 uur 's nachts tot 12 a 13 uur 's middags. Nu moet mijn slaapritme wijzigen als gevolg van mij veranderde leefsituatie. En snel. Ik moet kunnen opstaan tussen 7 en 8 uur 's morgens, dus kruip ik in mijn bed rond middernacht. Eerder lukt zo goed als nooit, dan lig ik klaarwakker in bed.

Ik kan amper slaap vatten en lig meestal 1 a 2 uur wakker voor ik in slaap val. Soms slaap ik dan maar een half uur of minder. Soms ben ik daarna wakker voor 1 tot 3 uur, meestal klaarwakker. Andere keren val ik na een half uur tot een uur weer in slaap, om een half uur later weer wakker te worden, waarna het patroon zich gans de nacht herhaalt. Ik slaap dus zelden langer dan 2 a 3 uur zonder wakker te worden. Soms word ik elk uur wakker. Na een paar dagen ben ik zodanig moe dat ik ter plekke in slaap val.

Ik heb genoeg energie om de dag door te komen maar te weinig energie om mij te kunnen concentreren. Doorgaans sta ik 's morgens op met barstende koppijn, heb ik een uur nodig om 'wakker' te worden en loop ik de rest van de dag rond met een zwaar hoofd.

Ik vermoed dat dat de te verwachten effecten zijn als ge uw slaapritme 4 a 5 uur tracht te vervroegen?

Iemand tips om daar mee om te gaan?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden