Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS
Ik heb je al geschreven dat het geen zin heeft om de misvatting te duiden binnen de misvatting zelf, dat is als een tsnuami trachten te blussen met water. En wat je economiscke kennis betreft zeg je nu dat we in een frauduleuze maatschappij leven, of denk je dat een appel vraagt om duurder te worden misschien? In het jaar 2500 zal een brood ongeveer 4.000.000 Euro kosten. Dat depressie DE ziekte van de 21ste eeuw wordt heeft enkel te maken met het verloochenen van het menselijke potentieel, en dat is de ware inflatie waar het over gaat. De inflatie van het menselijke denken dus en dat omwille van een totaal uit z’n verband gerukt monopolyspel dat ons allen misleid, heeft niets meer met economie te maken. Hoeveel boeken moeten er daar nu over geschreven worden in feite, dat vraag ik me af. Weet men nog wel waar men mee bezig is? Hier gaat het over de misvatting met als hoop (al is deze steeds minder als de minuten verder schrijden) dat we ons verstand eens gaan gebruiken, dat is alles. Een mens kan beter niets studeren, het resultaat is enkel hartspijn en diepe droefnis.
|
Dat is de zin van een deflatie : het geld wordt gedurende een periode meer waard ipv minder. Psychologisch is dit altijd nogal moeilijk te verteren : daarom past de overheid bepaalde "kunstgrepen" toe zoals het invoeren van een nieuwe munt of zo . Het brood van 4 miljoen euro komt er niet, misschien een brood van 0,50 universals ? er zijn zo van die konstantes in de waardebepalingen (het bekendste is de "Big Mac" index)