Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen
En zoals al eerder gezegd, we hoeven niet te gokken of de torens al dan niet zo'n impact konden weerstaan. Omdat het vast staat dat ze dat konden.
|
Inderdaad,
men spreekt ook van een Boeiing 707 -kruissnelheid 885-896 kmh-
én DC-8 die wel 600 mph of
- 965 kmh - kruissnelheid vliegt.
(de DC-8 vloog eerder als de 707)
Citaat:
The buildings have been investigated and found to be safe in an assumed collision with a large jet airliner (Boeing 707—DC 8) traveling at 600 miles per hour. Analysis indicates that such collision would result in only local damage which could not cause collapse or substantial damage to the building and would not endanger the lives and safety of occupants not in the immediate area of impact.
City in the Sky, Times Books, Henry Hold and Company, LLC, 2003, page 131
|
Daarbij waren de WTC towers toch al af in 1973, de zwaarste en laatste 707-ers vlogen al in 19 februari 1963 (ref Duitse Wiki), de DC-8´s vlogen zelfs al vanaf 18 september 1959.
De allereerste plannen van de WTC´s waren in 1964, de bouw begon in 1966 (Wiki):
Citaat:
Die Idee der beiden Zwillingstürme wird Yamasaki zugeschrieben, der am 18. Januar 1964 zudem seinen Entwurf der Öffentlichkeit vorstellte
Groundbreaking for the construction of the World Trade Center took place on August 5, 1966.[39]
|
767-200 en 767-200 ER (respect. voor beide WTC´s toch):
-
enkel de 767-200 ER
kan wel tot ca 18 ton
zwaarder zijn als een DC-8-63
- de 767-200
was 18 t lichter als een DC-8-63,
ttz dus maximaal vlieggewicht; maar bvb. 100 passagiers minder is ook 10 ton minder, én er waren weinig passagiers, zie ref onderaan.
Maar aangezien de snelheid belangrijker is, een 767-200 vliegt normaal aan 851 kmh kruissnelheid op 11 km hoogte...
Een DC-8 haalt -zoals in het citaat- zijn max kruissnelheid 600 mph of 965 kmh, natuurlijk zijn dat ook kruissnelheden op 11 km hoogte in ijle lucht , op 400m hoogte is dat navenant veel minder door de verhoogde luchtweerstand,
maar als het om een ongeval gaat volgens @ Atmosfere kan dat bijna wel want dan kan het een duikvlucht zijn...
Maar aangezien de AA11 en UA175 een geplande aanslag was, en dus al een tijdje veel lager zaten om op de WTC´s goed te mikken moet de snelheid pi x duim zo´n ruw geschatte 300 kmh lager gelegen hebben als de DC-8 = 965 kmh kruissnelheid (volgens citaat @ Akufen).
Ik schat dus een crashsnelheid van de 767 van = 851 - 201 km = 650 kmh maximum, dit is zowat de topsnelheid van een C130 op ideale hoogte...
En aangezien de WTC´s op 600 mph of 965 kmh berekend was voor een even-zware DC-8...
Reken maar opnieuw jongens, jullie zijn beter...
Hier de refertes, leeggewicht, max-vlieggewicht (ontbrekende passagiers aftrekken + reiskoffer 20 kg), en kruissnelheid op grote hoogte, op lage hoogte zoals bij de aanslag de verhoogde luchtweerstand meerekenen.
1. bvb. de al lichtere UA-175 was dus relatief nog lichter met 65 inzittenden...
Citaat:
American Airlines Flight 11, a Boeing 767-200ER, crashed into the north tower, killing all 92 people on board.
United Airlines Flight 175, a Boeing 767-200, crashed into the south tower, with the death of all 65 on board.
767-200 | 767-200ER
Passengers 181 (3 class)
224 (2 class)
255 optional 290 (1 class)
Empty Weight, operating 176,650 lb (80,130 kg) 181,610 lb (82,380 kg)
Maximum take-off weight
(142,880 kg) | (179,170 kg)
Cruise speed Mach 0.80 (470 kn, 530 mph, 851 km/h at 35,000 ft cruise altitude)
Engines (x2)
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_767
|
2.
Citaat:
DC-8-63CF
Passengers 259 (economy) 180 (mixed)
Empty Weight 134,000 lb (60,800 kg) 146,300 lb (66,360 kg)
Max. Takeoff Weight 355,000 lb (161,000 kg)
Max. Cruise Speed 596 mph (959 km/h)
Powerplants (4x)
http://en.wikipedia.org/wiki/DC-8
|
2. of
Beide bronnen liggen zeer lichtjes uiteen, maar ik refereer naar de 600 mph = 965 kmh uit het citaat. (600 mph= 600 x 1,609344 km = 965,6 kmh )
Dus het citaat hield we degelijk rekening met de zwaarste en vooral snelste DC-8-63 !
btw er was ook een lichtere DC-8-32 (~ even zwaar als de 767-200) die haalde ook bijna 600 mph.
Citaat:
DC-8-32
Passengers 176 (economy)
124 (mixed)
Max. Takeoff Weight 310,000 lb (140,600 kg)
Powerplants (4x)
Max. Cruise Speed 588 mph (946 km/h)
|