Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
Ik weet maar al te goed, SS, wat wapens betekenen, ik heb WO II meegemaakt en heb gezien wat wapens kunnen aanrichten, ik heb tussen de gevechten gezeten heb tweemaal onder het puin gelegen, heb verschrikkelijke taferelen meegemaakt tijdens bombardementen, bijgevolg wat wapens in oorlogstijd kunnen aanrichten is niet met woorden te beschrijven.
Daarom, beste SS, ware het maar zo dat de wapens er niet waren
|
Goed zo, dat is een eerste stap. Een logische, temeer daar je het begot aan den lijve zelf ondervond.
Citaat:
, maar uit ondervinding kan ik alleen maar herhalen dat zij nooit zullen verdwijnen, integendeel.
|
Mensen en hun omgeving kunnen veranderen, blijf dus meehopen met deze naïeve jongen. Als actie onderneem ikzelf: geen vuurwapens in huis, en een sterk ontradingsbeleid aan mijn nakomeling. Kleinschalig, ik weet het, maar je kent het: vegen voor de eigen stoep ........ de schone straat.....
Citaat:
Ware het zo ik sloot mij onmiddellijk bij uw mening aan.
|
Goed zo! Een eerste mogelijke bekeerling.
Citaat:
Moord en doodslag met of zonder vuurwapens zal spijtig genoeg altijd blijven bestaan, daarom een strenge controle voor de aanschaf van een wapen door de overheid is zeker nodig
|
Geen controle, beste Barki:
een totaal verbod, en niet alleen in België, maar liefst Europees, en ja, daar is de naïeve onozelaar weer: wereldwijd!
Citaat:
Ik wil u eerlijk antwoorden op uw vraag: ja we zouden beter af zijn zonder wapens (vuurwapens) maar anderzijds kan jij me zeggen wat niet als wapen kan gebruikt worden ?
|
De meest 'efficiënte' zijn toch vuurwapens. Kunnen we daar geen begin mee maken?