Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom
Heb op de trein een stukje krant gevonden met wetenschappelijke artikels. Eentje ervan ging over het fluoreren van drinkwater. Dat dit in Nederland eerst gebeurde met als gevolg een verbeterde tandhygiene, maar dat door druk vanuit "de bevolking" dit nu is tegengehouden en niet meer gebeurt.
De reden was volgens het artikel dat het fluoreren zonder overleg met de bevolking gebeurde, waardoor bepaalde mensen zich butthurt voelden omdat de overheid hen iets verplichtte, en dat op basis daarvan (al dan niet) foutieve beweringen kwamen zoals dat fluor kanker veroorzaakt.
Nu vraag ik mij af:
Zijn er studies die ondubbelzinnig vaststellen dat fluor schadelijk is voor mensen?
Heeft de bevolking iets te zeggen over maatregelen waarvan bewezen is dat ze niet schadelijk zijn maar wel bijdragen tot de volksgezondheid?
|
Toevoegen van Fluor wordt in sommige landen inderdaad gedaan, maar als je teveel fluor inneemt is ook niet goed. (ik weet het niet meer precies want het is al meer dan 10 jaar geleden dat ik die cursus heb aangeraakt. ) je krijgt daar een of andere ziekte of een ander nadelig effect van, je kan dat best wel googelen als je daar het feine over wil weten.
in elk geval is het common practice, natuurlijk hollanders drinken veel kraantjeswater, dus krijgen ze ook veel fluor binnen,
fluor zit trouwens al in tandpasta. dus is het eigenlijk niet nodig dat je het ook nog eens in het water gaat keilen, verder weet ik niet of het enige effecten op planten of dieren kan hebben, .
Mijn idee is, blijf met je fikken van drinkwater af, het zuiveren en eventueel ontsmetten voor menselijk gebruik tot daaraantoe, maar je moet er ook rekening mee houden dat het terug gedumpt wordt in de natuur.