Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
Kan je mij het fundamentele verschil uitleggen tussen de mensen die toevallig gezond schijnen te eten en de anorexia-gevallen? Beiden volgen een marktmechanisme dat hen al dan niet gezond doet eten. De bekommernis omtrent of het bewustzijn rond gezondheid ontbreekt echter.
'Dwang' is weer zo'n groot woord. Laten we het houden op een sterk gepromoot bewustzijn omtrent gezondheid en levenskwaliteit. Dat is uiteindelijk relevanter dan 'er mooi uitzien' of 'sporten'. Je wil niet weten hoeveel mensen denken gezond te leven omdat ze af en toe eens gaan fietsen, joggen of zelfs maar wandelen. Een bewustzijn omtrent gezondheid is immers een totaalbesef: dat is iets waar je veelal onbewust (dmv heuristieken) mee bezig dient te zijn in je voeding, je ontspanning,...
|
Het verschil ligt aan het na te streven ideaal dat ze voor zichzelf hebben. Iemand met anorexia ziet zichzelf altijd als iets te dik, terwijl meeste mensen wel op een punt komen waar ze tevreden zijn met henzelf en dat onderhouden. Dat is gewoon een medische aandoening, niets met de markt te maken.
Ik ben toch meer voor het promoten van ijdelheid. Dat is gewoon veel effectiever om mensen aan het bewegen te krijgen dan "je zal enkele jaren langer leven en minder kans hebben op deze ziektes". Ze zien er vlugger resultaat van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Dat klopt, het zijn diegene zoals die hieronder die ons veel kosten door enorm lang te leven; de gezondheidsnazi's!
|
Ja, in het huidig systeem kost ik waarschijnlijk wel meer dan zij die vroeger sterven. Dus privatiseer dat pensioensparen en dat is ook opgelost. Dan betaal ik zelf wel voor mijn langer leven, met alle plezier.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak
Hoe verklaar je dan dat als je het gemiddelde warenhuis binnenstapt overal een kleine groente en fruitafdeling is en nog wat noten en 'vers' vlees. Al de andere rekken steken vol met producten op basis van industriële suikers. Het is makkelijker en vereist minder creativiteit om dergelijke producten te maken dan gezonde, even verslavende producten.
|
Omdat meer mensen ongezond voedsel willen kopen, zullen winkels dat ook aanbieden. Dat vind ik maar normaal.
Ik zorg er liever voor dat mensen meer geneigd zullen zijn om gezond eten te kopen, door die lagere verzekeringskosten, dan zal die winkel wel vlug zijn aanbod en marketing aanpassen aan de wens van z'n klanten.