21 oktober 2009, 18:31
|
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Beste ontkenner van het zonlicht.
De formele taal (zegt de term "formeel" jou wel iets? Zo te lezen niet) is de taal die gebruikt wordt in de media, het onderwijs, de wetgeving, de literatuur enz. en die bovendien als dusdanig ook is aangeduid in de grondwet. Welnu system, ik weet dat je het niet graag leest, maar toch druk ik je met je neus erop: art. 4 van de Belgische grondwet. Jawel, de Belgische grondwet. Voor jou dus zeker een onverdachte bron. Lees dat nog eens en je zult zien dat onze taal Nederlands is. Niet Zuid-Nederlands, maar Nederlands. En je gezever over "echte taal is de taal die we in Vlaanderen spreken" is praat voor de vaak. Want veel Vlamingen spreken een min of meer groot gedeelte van de dag gewoon dialect. En dat is ook zo in Duitsland, in Italië enz. Dat neemt niet weg dat die dialecten niet de formele taal zijn. Er is geen enkel reden waarom Vlaanderen daarop een uitzondering zou maken.
U zou er beter aan doen u degelijk te informeren in plaats van goedkope verhalen te rond te strooien en dit omdat zulke verhaaltjes goed op de belgicistische markt liggen. Uw verhaaltjes ruiken naar populisme. En waren ze dan nog gedeeltelijk waar, maar zelfs dat zijn ze dus niet. En zo wilt u ons regelmatig van allerlei dingen wijsmaken.
U lijkt verdacht veel op een sofist. En een sofist zegt dingen die ogenschijnlijk waar zijn, maar als men vervolgens checkt, dan blijken deze verhaaltjes dus volledig fout te zijn.
Moraal van het verhaal:
System, een te wantrouwen persoon die met opzet onwaarheden rondstrooit.
|
U pleegt dus plagiaat. Immers al datgene wat in het blauw staat, zei ik vandaag over u enkele posts geleden (*). En met reden overigens. Hebt u geen argumenten meer??
Zwak, zeer, zéér zwak.
(*)
Bericht 901 in de draad Afhandeling Dossier BHV
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Dan is de formele tekst op de website die ik geraadpleegd heb niet aangepast. Soit.
Art. 59bis maakt dan die grondwet gewoon nóg meer ondemocratisch. Zeker wanneer je het samen bekijkt met de bepalingen omtrent belangenconflicten en de alarmbelprocedures.
Dat dergelijk soort grondwet ooit werd goedgekeurd wijst op het schrijnend gebrek aan weerbaarheid bij de Vlamingen.
|
Mijn antwoord:
Citaat:
U zou er beter aan doen u degelijk te informeren in plaats van goedkope verhalen te rond te strooien en dit omdat zulke verhaaltjes goed op de -antibelgische- markt liggen. Uw verhaaltjes ruiken naar populisme. En waren ze dan nog gedeeltelijk waar, maar zelfs dat zijn ze dus niet. En zo wilt u ons regelmatig van allerlei dingen wijsmaken.
U lijkt verdacht veel op een sofist. En een sofist zegt dingen die ogenschijnlijk waar zijn, maar als men vervolgens checkt, dan blijken deze verhaaltjes dus volledig fout te zijn.
Moraal van het verhaal:
Quercus, een te wantrouwen persoon die men met minstens één kilo zout moet nemen.
|
Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2009 om 18:42.
|
|
|