Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
Uiteraard hebt u gelijk, maar ik bedoel het dan ook niet letterlijk. De aardkloot zelf zal heus niet door toedoen van de mens verdwijnen - daar ben ik mij ten volle van bewust - maar de mens is wel bezig zijn leefomgeving om zeep te helpen, dé fundamentele elementen voor leven zoals lucht en water te vervuilen, andere soorten uit te roeien enz … en op die manier misschien uiteindelijk zichzelf te vernietigen. Dat is mijn punt. De door de Amerikaanse overheid uitgevonden consumptiemaatschappij en de blinde, onstilbare drang naar geld van de mens (waarvoor alles en iedereen moet wijken) zijn daarvoor waarschijnlijk de voornaamste oorzaken.
Anyway, het voorbeeld is waarschijnlijk niet zogoed gekozen – ik kwam toevallig uit op het interview – maar ik wil maar aangeven dat ik Vaclav Klaus, met zijn mi achterhaalde stellingen, alles behalve een referentie vind.
|
Hoe gaat de wereld naar de kloten? - in de zin die jij bedoelt, niet letterlijk. Gebeurt dat vrij plotseling, als ware er een omslag, of vindt dat geleidelijk aan plaats?