Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2009, 12:49   #257
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het probleem andy kun je ook zo formuleren

wat is de 'dempingsfactor' of de 'groeifactor' die de belastingen opleveren, of hoeveel keer kan het geld rollen....

Voorbeeld

stel bvb de verguisde zwarte economie...

ik laat mijn huis schilderen intzwart voor 1000 euro, die gast laat zijn tuin doen in zwart voor 800euro, die tuinier laat zijn auto vermaken voor 600euro intzwart, die garagist laat zijn vrouw naar de beautycentra gaan voor 400euro. Die beauty gaat naar de winkel shoppen voor 300euro... etc

stel dan de heerlijke belaste economie

ik koop een rapport van Delloite en Touch voor 5000euro incls BTW
die Delloite Consulent krijgt netto 1000euro en koopt daar een TV mee
de winkelier verdient 100euro netto om zo eens op het restaurant te zitten. Philips verdient 100euro om te investeren in een nieuwe fabriek. En de arbeiders die de TV gemaakt hebben verdienen op hun gewerkte tijd aan die TV nog 100euro waar ze ook eens mee kunnen gaan eten.

Dus in faze 3 is nog 300euro van de 5000euro beschikbaar, terwijl in de zwarte economie in faze 5 nog altijd 300euro beschikbaar van een startbedrag die 5 keer kleiner was...

Je ziet hoe snel dat geld verdwijnt hé ... En daarover gaat het volgens mij in de economie: hoe meer belastingen hoe sneller de economie versmacht, HET GELD DRAAIT NIET MEER ROND

Inderdaad, bovendien ontvangt de staat zelf in die zwarte economie nog altijd geld, want ze pakken nog altijd 20 % btw op verkochte goederen, ze moeten met andere woorden niet komen zagen, ze pakken toch ergens btw of taks en in het ultieme geval erfenisrechten.

Hoe denk je dat de zwitsers geld verdienen, die hebben da goed bekeken, het bankgeheim absoluut maken en daarnaast een industrie van luxe horloges en juwelen opzetten... Ge gaat uw couponneke knippen in Zurich en brengt meteen met de winst een Breitling mee voor mijnheer en een Rado voor madam bvb, ... Zwitserse bank gelukkig, zwitserse juwelier gelukkig, klant gelukkig, en zwitserse staat stiekem ook gelukkig, wie is er nu getild die onozele europese landen die denken ongestraft hun burgers te kunnen uitzuigen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden