Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2009, 16:05   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
En hoe is men uit die crisis geraakt destijds? Deels is men toen uit de crisis geraakt door de koopkracht van de consumenten te verhogen, door de overproductie in de landbouw tegen te gaan,... Lees er anders de First New Deal eens op na.

Maar echt hét middel om uit de crisis toen te geraken was er niet, of toch niet zo duidelijk. Afstappen van economisch liberalisme lijkt mij al een stap in de goeie richting maar misschien vergis ik mij...Maar heeft er iemand al 1 enkel basisproduct (basisbehoefte) de laatste jaren weten dalen in prijs door het zogezegd spelen van de concurrentie? Ik denk dan aan brood, energie, kleding,...
De enige echte reden dat "de crisis van de jaren dertig" vrij plotsklaps eindigde was door de spectaculaire investering van de overheden van de toenmalig grootste en sterkste naties in een produkt op middelllange termijn dat "Wereldoorlog 2" heette.Toen dit investeringsproduct afgelopen was,was tevens het komplete financiele landschap gewijzigd,met nieuwe topspelers en nieuwe zwaartepunten......Door het snel en kompleet wijzigen van het "economische landschap" kun je inderdaad,neen MOET je inderdaad,veranderingen bekomen...


Ik weet niet of we die oefening nog eens willen doen
kelt is offline   Met citaat antwoorden