Discussie: solidariteit
Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2009, 23:07   #71
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Kom kom, zou het niet toevalig zijn mochten alle vijf provincies en alle gemeenten allemaal dezelfde meningen hebben over alles? Dat geloof je toch zelf niet? Nee, ze verschillen van mening, dus splitsen die boel! Vlaams-Brabant kan het beter zelf. Leuven kan het beter zelf.
Zijn er dan constante spanningen tussen de provincies? Blokkeren ze voortdurend mekaars ontwikkeling met belangenconflicten en aanverwanten?

Citaat:
Serieus nu. Eigenlijk ben ik geen belgicist, want ik vind landgrenzen veel te arbitrair. er is maar één land: de wereld!
En ik ben tegen nationalisme omdat dat (zeker in onze communautaire kwestie) een vorm van etnocentrisme is. Ja, ik denk dat het daar uiteindelijk om gaat. Sommig Vlaams Belangers durven nog eerlijk toegeven dat ze racist zijn, en het eigen volk eerst is dus duidelijk etnocentrisme en dat is een moreel verwerpelijke ideologie. Ik zie echt echt geen enkel ander reden waarom men belgie zou willen splitsen dan dit etnocentrisme. Want het is zo arbitrair: waarom dan niet de provincies splitsen? Antwerpen eerst!

bij mij is het nergens om te doen. Ik ben gewoon tegen etnocentrisme.
Je bent dus tegen een wereld die realistisch bestuurbaar is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden