Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2009, 09:13   #9
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik voel me niet geïrriteerd, ik vraag me af waarom je hier al een paar dagen dweept met een psychologisch model waar je zelf niet verder vanaf kan staan. Hoe zou jij het vinden als ik hier zou rondbazuinen dat ik mijn leven inricht volgens de ideeën van Peter Singer maar intussen vrolijk vlees eet, leren schoenen draag en stel dat het uitsterven van soorten een natuurlijk proces is waarvoor niemand zich moet schamen? Of wanneer hardcore liberalen je zouden vertellen dat ze "wat meer zouden willen werken aan de klassenstrijd" zoals uitgelegd door Marx? Inconsequent en lachwekkend.
Ik voelde mij machteloos als ik die morele oordelen velde, omdat ik niet wist hoe ik mijn gevoelens en behoeften kon duidelijk maken zonder te oordelen.
Ik voel me ook ongeduldig en kwaad als ik sommige reacties lees, want ik zou graag zien dat mensen meer respect tonen voor al het leven. Wat ik schreef was eigenlijk een tragische expressie van onvervulde behoeften. Ik zou jullie willen verzoeken om door de oordelen heen te zien en te kijken wat de achterliggende behoeften zijn.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden