Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Nee, dat is aantoonbaar onjuist. Al-Hoesseini was een opportunist die verschillende malen ''zijn kar heeft gekeerd''; geen pion van Londen. Hij is aangesteld om de redenen die ik aangaf.
|
Hij is aangesteld door Londen, nadat hij niet verkozen geraakte. Je kan dus kronkelen zoveel je wil, dat verandert er niets aan dat Al-Hoesseini op die plaats is gezet door de Britten, een Britse pion was, en dat u dus geen enkel argument hebt om de Palestijnen vandaag (!) verantwoordelijk te stellen voor hetgeen Londen uitgespookt heeft.
Citaat:
Neen, en daar gaat het ook niet over. (Het land wás Ottomaans/Turks, als je dan zo formeel wilt zijn en Turkije was één van de eerste landen die Israel erkende.). Er wás een mandaatgebied namens de Volkenbond en er wás een beoogd arabisch leider voor het hele gebied. Het is niet zo vreemd dat men zich tot hen richtte.
|
Dus u vindt dat de Britten het recht hebben, om zelf te beslissen wat zij met dat mandaatgebied doen? En dat het niet aan de bevolking van dat land is? Dat zionisten het moeilijk hebben met het concept democratie is natuurlijk al langer gekend...
Citaat:
Pfffft, ik dacht al wel dat dit zou komen toen ik het zo neertikte. Laat ik het dan zuiverder zeggen: Er waren burgerwachten (met amper wapens) die de gemeenschappen beschermden tegen rovers en wilde dieren. Deze zijn zich pas écht gaan bewapenen na de moordpartijen op Joden in 1929, vanaf toen werden ze écht paramilitair.
|
Wanneer je een massale immigratie opzet, bedoeld om een religieuze zuivering van een land op te zetten, en de kolonies militair gaat bewapenen, dan bent u bezig met een militaire bezetting. Een gewapende soldaat kan zich in andermans land niet beroepen op de term "verdediging".
Citaat:
Regelrechte onzin. Pas vanaf 1931 waren er pas Joodse paramilitaire organisaties. Vind één incident, rel of moord die door Joden of zionisten voor 1931 is gepleegd.
|
Jacob Israël de Haan was in 1924 vermoord door Hagana omdat hij durfde pleiten voor een staat waar joden en Arabieren vreedzaam konden samenleven. Vermoord door een organisatie die volgens u louter instond voor de vedediging van de joden...
Citaat:
Ja, de idee was al ouder maar kreeg nooit veel voet aan de grond. Pas vanaf rond 1930 begon het besef breder te groeien dat een Joodse staat de enig overgebleven mogelijkheid was om zichzelf te kunnen verdedigen tegen de agressie.
|
En je verdedigt je door de autochtone bevolking van een land te gaan vermoorden en deporteren?
Citaat:
Ik merk dat u op de rest van mijn punten niet ingaat. Jammer.
|
De rest van uw leugens zijn te ridicuul om op in te gaan.