Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Helaas geeft de geschiedenis een ander beeld. In tijden waar oorlog ver weg was, was er stagnatie.
|
Op plaatsen waar oorlog is heerst er achteruitgang, de inventiviteit is meestal ver van het front te vinden. Vooral bij degenen die er belang bij hebben om de chaos in stand te houden, zij die profiteren van de miserie van een ander.
Citaat:
Maar ik beweer het tegendeel, dat voornamelijk oorlog inventiviteit heeft aangezwengeld. 2 grote denkers uit de renaissance Michelangelo en Da Vinci hebben beiden hun sporen verdiend in het bedenken, en soms zelfs bouwen van belegerings en andere krijgswerktuigen.
Ikzelf merk het ook, dat mijn meest creatieve oplossingen ontstaan uit een krijgsprobleem, met name uit mijn hobby, Robot Wars.
|
Ik geloof best dat dit een goede voedingsbodem kan zijn voor creatieve ideeën, maar niet de beste. Commerciële belangen of gewoon verwondering voor de wereld en mensen rond ons heen kunnen ook leiden tot vragen, ideeën en uiteindelijk vooruitgang. Ik zie liever het ISS of een iPhone ontwikkeld dan een zoveelste lange-afstandsraket van de VS.
Citaat:
En dan? De aarde gaat rustig de rondjes blijven verder draaien hoor.
Na ons, de kakkerlakken misschien?
|
Ook goed, misschien zelfs beter.
Citaat:
Ik vind het eerder naief geitenwollensokkengebrei. En ja, het is jammer dat de mens nu eenmaal zo in elkaar zit. Maar aangezien we er zijn, is het nu eenmaal zo. We kunnen Abel en Kaïn niet terugstoppen in Eva.
|
Kom kom, je moet niet alle pacifistisch denken afdoen als naïef geitenwollensokkengebrei.